Zimní období aerolinky využívají pro nábor nových pilotů

02.01.2015

Ani v zimě se noví piloti nemusí bát o nedostatek pracovních pozic. Aerolinky využívají zimní čas k tomu, aby si v klidu vycvičili svoje nové piloty a ti mohli vykonávat vyšší pozici v letním období. To je pro aerolinky mnohem hektičtější než zimní, protože lidé létají na letní dovolenou do teplých krajů a letů celkově přibývá. Mnoho aerolinek tak právě přes zimu vyhlašuje konkurzní řízení pro nové piloty. 

 

Zimní sezóna se může zdát pilotům jako pracovní útlum, protože komerční lety jsou často aerolinkami omezeny. Ale mnoho společností naopak v zimním období hledá nové uchazeče o práci. Chtějí si totiž nové piloty přes zimní období dobře a bez stresu vycvičit, aby mohli zaujmout vyšší pozici, když nastane letní shon a zvýší se poptávka po letech hlavně do teplých krajů, uvedl online zpravodaj AviationCV.com.

 

Například United Airlines nedávno oznámily plány, že hlavně přes zimní období aktivně hledají nové piloty a navyšují počty výcviků pro nové piloty. Zimní období je ideálním pro trénink nezkušených letců. 

 

Globální letecký průmysl odbaví ročně v průměru 32 milionů komerčních letů, ve kterých je okolo tří bilionů pasažérů. Rozdíly mezi zimní a letní sezónou jsou ale velice markantní. I když se neustále celkově ročně stále zvyšuje počet komerčních letů, přes zimní sezónu jich je mnohem méně. Podle statistik IATA se rozdíl mezi zimním a letním obdobím za posledních deset let zvýšil skoro dvakrát tolik.

 

V zimní sezóně se nelétá takové množství sezónních letů, které poptávkou nemohou konkurovat letním výletům za teplem. Podle statistik se například v červnu roku 2013 zvýšil počet letů o šest procent, v listopadu toto zvýšení bylo o pouhá čtyři procenta. Aerolinky se proto v těchto zimních měsících snaží snižovat svoje náklady a množství letadel některé aerolinky i uzemní. 

 

V České republice například počasí hodně ovlivňuje letectví. České aerolinky ČSA musí propouštět desítky zaměstnanců kvůli finančním problémům a přípravě na slabší zimní sezónu. I studenti leteckých škol nelétají tak často kvůli špatnému počasí. 

 

 

Naopak v Africe je v tomto ročním období slunečno a teploty se pohybují okolo 20 stupňů Celsia. Na fotce níže je Jihoafrická republika v prosinci.

 

 

Zdroj: AviationCV.com, Foto: FA, S. Van Der Klashorst

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka