Opravnu letadel Job Air Technic má zachránit kyperský investor

29.01.2015

Nový kyperský investor má zachránit opravnu letadel Job Air Technic, která je od loňska v insolvenčním řízení. Investor má financovat reorganizační plán firmy a měl by získat 100 % podíl.
   

Vedení opravny letadel Job Air Technic, která je od loňska v insolvenčním řízení, předložilo soudu návrh reorganizačního plánu firmy. Do podniku by měl vstoupit strategický investor, který bude reorganizační plán financovat. Podle informací zveřejněných v insolvenčním rejstříku má být tímto investorem společnost Berinda Holdings Limited se sídlem na Kypru, která by do podniku vložila 265 milionů korun.
   

Ředitel společnosti Job Air Technic Daniel Barč dnes ČTK řekl, že investor by ve firmě získal stoprocentní podíl. Současnými majoritními vlastníky jsou Barč a obchodní ředitel Daniel Hurta. "Za kyperskou firmou stojí ruský investor," řekl Barč s tím, že bližší informace zatím nemůže sdělit. Už dříve řekl, že ve výběrovém řízení byl vybrán investor s nejvyšší nabídkou.
   

O přijetí reorganizačního plánu bude rozhodovat schůze věřitelů. O její svolání vedení firmy požádalo soud.
   

Advokátka kyperské společnosti Martina Machytková v prohlášení uvedla, že 240 milionů korun použije Job Air Technic na uspokojení věřitelů a splnění reorganizačního plánu a 25 milionů korun jako úvěr na zajištění provozních a investičních potřeb firmy. Každá z pohledávek nezajištěných věřitelů má být uspokojena ve výši jednoho procenta. Důvodem částečného uspokojení věřitelů je i skutečnost, že podnik chce s nimi nadále spolupracovat.
   

Mezi opatřeními, jakými vedení firmy navrhuje provést reorganizaci, je například restrukturalizace pohledávek věřitelů. To by spočívalo mimo jiné v prominutí částí dluhů. Firma by dále vydala akcie a také by úvěrem zajistila financování svého provozu. Podle předkladatelů plánu, kterými jsou Barč a Hurta, byl tento způsob reorganizace zvolen jako nejvhodnější hlavně kvůli rychlosti řešení úpadkové situace.
   

Do insolvence se firma, která sídlí nedaleko Ostravy na letišti v Mošnově na Novojičínsku, dostala kvůli dluhům přesahujícím 800 milionů korun. Hlavními věřiteli jsou Česká exportní banka a Česká spořitelna. Společnost má 200 zaměstnanců a podle Barče je její provoz stabilní.

Podle zprávy insolvenčního správce zveřejněné v insolvenčním rejstříku firma loni hospodařila se ztrátou, která na konci listopadu přesahovala 52 milionů korun. Bude to pravděpodobně jeden z nejlepších výsledků od roku 2008, kdy firma začala podnikat.
   

Opravna byla původně součástí leteckého holdingu CCG ostravského podnikatele Daneše Zátorského. Ten už v ní ale nepůsobí. Od počátku podnik fungoval díky státním dotacím, dostal jich přes 360 milionů korun. Dotace se ale postupně snižovaly a firma se následně dostala do problémů.
   

V říjnu 2013 začal podnik poprvé pracovat na plnou kapacitu. Stalo se tak díky tomu, že uzavřel smlouvu s ruskou společností Aeroflot a stal se jejím jediným smluvním partnerem pro servis a opravy letadel Airbus 320 mimo území bývalého Sovětského svazu.

 

Zdroj: ČTK, Foto: Wiki

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka