Brazilský letoun s díly z firmy Aero Vodochody poprvé vzlétl

05.02.2015

Brazilský letoun Embraer KC-390, který má některé z dílů vyrobeny ze společnosti Aero Vodochody, absolvoval úspěšně první let. Jedná se o největší armádní letadlo vyrobené v Latinské Americe. Česká firma Aero Vodochody vyrobila pro letoun zadní část trupu, náběžnou hranu křídla, nákladní rampy a kabinové dveře. Během nejbližších 15 let chce firma Embraer, která zakázku provedla, vyrobit přes 700 těchto zásobovacích letounů v hodnotě přes 50 miliard dolarů.

 

Nový brazilský vojenský letoun Embraer KC-390, jehož některé díly vyrobila česká firma Aero Vodochody, v úterý úspěšně absolvoval první testovací let. Dosud největší armádní letadlo vyrobené v Latinské Americe strávilo ve vzduchu hodinu a půl a zkouška údajně dopadla na výbornou, uvedla agentura Reuters. Aero vyrábí pro letoun zadní část trupu, náběžnou hranu křídla, nákladní rampy a kabinové dveře. 

 

   

Brazilská armáda objednala u firmy Embraer dodávku 28 těchto nákladních strojů, kvůli rozpočtovým škrtům však platbu ve výši 7,2 miliard realů (66 miliard korun) plánovanou na loňský rok uskuteční až letos. Podle viceprezidenta společnosti Jacksona Schneidera to však nebude mít na časový plán výroby letounů vliv. První let, k němuž stroj vyrazil z letiště u sídla společnosti v brazilském státě Sao Paulo, dopadl podle Schneidera "excelentně". Do plného provozu by měl stroj vstoupit v příštím roce. 

   

Během nejbližších 15 let chce Embraer vyrobit přes 700 těchto zásobovacích letounů v hodnotě přes 50 miliard dolarů. Společnost má podle Reuters zatím zájemce o koupi celkem 32 letadel, mezi nimiž jsou Česká republika, Portugalsko, Argentina, Chile a Kolumbie. 

   

Předpokládané tržby Aera z výroby částí letounu, která je největším vojenským leteckým programem s českou účastí, přesáhnou podle šéfa české společnosti Ladislava Šimka 5,5 miliardy korun v průběhu prvních šesti let. 

   

Stroj KC-390 je určen pro zásobování armády či velké vojenské a humanitární operace, může sloužit rovněž pro tankování za letu. Jeho hmotnost je 23 tun a maximální rychlost 860 kilometrů za hodinu. 

 

Zdroj: ČTK, Foto: Wiki

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka