Pilot airbusu vyhledával pár dní před letem informace o sebevraždách

03.04.2015

Záchranáři na místě neštěstí airbusu německých aerolinek Germanwings, který se zřítil minulý týden ve francouzských Alpách, nalezli zbývající druhou černou skříňku. Tou je zapisovač letových parametrů. Nález by mohl potvrdit dosavadní verzi vyšetřovatelů, že druhý pilot letadlo se 150 lidmi na palubě záměrně navedl do horského masivem. Mezitím německá prokuratura oznámila, že pilot několik dní před osudným letem vyhledával na internetu informace o sebevraždách a o zabezpečení kokpitu letadla.
   

Stav nalezeného zapisovače dává naději na získání nových poznatků, řekl šéf vyšetřování ve Francii Brice Robin. A to přesto, že se přístroj zaryl desítky centimetrů pod zem, byl ohořelý a otlučený o skálu.

   

 

Robin také oznámil, že na místě pádu stroje se už našly vzorky DNA ve stejném počtu, jako bylo lidí v letounu. Nyní se porovnají s těmi vzorky, které poskytly rodiny obětí. Jejich identifikace potrvá tři až pět týdnů. Robin upřesnil, že se našlo a zkoumá 2854 lidských pozůstatků.
   

Analýza první skříňky, kterou byl hlasový záznamník v kokpitu, ukázala na to, že pád letounu zřejmě způsobil druhý pilot. Podle francouzské prokuratury využil odchodu kapitána na toaletu, v kokpitu se uzamknul a záměrně zahájil klesání, které skončilo nárazem do hor. Následné vyšetřování ukázalo, že 27letý pilot trpěl psychickými problémy.
   

Podle německé prokuratury z analýzy nesmazané historie webového prohlížeče na zabaveném pilotově tabletu vyplývá, že pilot několik dní před osudným letem hledal na internetu informace o sebevraždách a o zabezpečení dveří kokpitu. Tyto údaje zjišťoval i den před havárií.
   

V horách na místě leteckého neštěstí nadále pokračuje pátrání. Záchranáři mimo jiné nalezli mobilní telefony obětí katastrofy. Podle mluvčího francouzského četnictva Jeana-Marka Menichiniho ale aparáty nebyly zatím podrobně prozkoumány, takže není jasné, zda obsahují informace o posledních minutách na palubě.
   

Již v úterý francouzský týdeník Paris Match a německý bulvární deník Bild informovaly o existenci videa z mobilního telefonu, které prý zachycuje chaos na palubě před nárazem. Podle francouzských úřadů vyšetřovatelé takový videozáznam ale nemají k dispozici.
   

Kvůli okolnostem nehody již mnohé evropské letecké společnosti přistoupily k pravidlu, podle kterého musí být v kokpitu vždy dva lidé. Pokud tedy kapitán či druhý pilot chtějí odejít například na toaletu, počká do jejich návratu v kokpitu někdo z palubního personálu.
   

Na dnešní tiskové konferenci navíc německý ministr dopravy Alexander Dobrindt a šéf spolkového svazu letecké dopravy Klaus-Peter Siegloch oznámili, že bezpečnostními otázkami se bude zabývat expertní skupina. Ta posoudí možné změny v systému zajištění dveří pilotní kabiny a diskutovat bude i o lékařských a psychologických kontrolách pilotů.

 

Zdroj: ČTK, Foto: Wiki

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka