EU prý kárala Německo kvůli kontrole bezpečnosti letecké dopravy

06.04.2015

Evropská unie před březnovou tragédií letounu německé společnosti Germanwings dlouhodobě kárala Německo kvůli nedostatkům v kontrole bezpečnosti letecké dopravy. Napsal to list The Wall Street Journal. Ponětí o duševních potížích německého pilota, který katastrofu zavinil, neměl ani Spolkový úřad pro leteckou dopravu vydávající pilotní licence, upozornil také nedělník Welt am Sonntag. 

   

Letoun Airbas A320 havaroval 24. března při letu z Barcelony do Düsseldorfu. Zahynulo při tom všech 150 lidí na palubě. Dosavadní vyšetřování ukazuje, že se strojem záměrně narazil do horského masivu ve francouzských Alpách druhý pilot Andreas Lubitz. Jeho pohnutky byly podle všeho sebevražedné. 

 

Vyšetřovatelé zjistili, že 27letý Lubitz v minulosti trpěl psychickými problémy a sebevražednými sklony. Dokonce při svém výcviku informoval německou leteckou společnost Lufthansa, k níž patří i Germanwings, o těžké depresi, z níž se údajně dostal. 

   

The Wall Street Journal nyní napsal, že představitelé Evropské unie už roky před neštěstím vyjadřovali obavy nad laxností německé kontroly leteckých společností. Loni v listopadu pak prý Berlín oficiálně vyzvali k nápravě dlouhotrvajících problémů. 

   

"Úředníci EU poukázali na to, že německé orgány kontroly bezpečnosti leteckého provozu trpí chronickým nedostatkem pracovníků, což by mohlo ohrozit schopnost kontroly letounů a posádek, včetně lékařských prověrek," napsal list s odvoláním na dvě osoby obeznámené s touto záležitostí. 

   

Deník v souvislosti s těmito informacemi poznamenal, že zatím není jasné, zda zjištěné nedostatky v německé kontrole patřily k faktorům, jež vedly k neštěstí. Nicméně francouzský vyšetřovací úřad BEA tento týden uvedl, že se bude zabývat mimo jiné i možnými systematickými nedostatky, včetně těch, jež se mohly týkat psychologické kontroly posádky. 

 

Podle Welt am Sonntag Spolkový úřad pro leteckou dopravu (LBA) uvedl, že Lufthansa jej o Lubitzově "zdravotní minulosti" neinformovala. Lékaři aerolinek nevarovali LBA před "fází hluboké deprese" pilota. K Lubitzovým záznamům se úřad dostal teprve 27. března, tedy tři dny po tragédii. 

   

Welt am Sonntag uvádí, že lékaři Lufthansy vyšetřovali Lubitze nejméně šestkrát od roku 2009. Právě během tohoto roku Lubitz informoval odborné učiliště Lufthansy, kde po dlouhé nepřítomnosti obnovil výcvik, že prošel "těžkými depresemi". V daném roce pilot prošel psychologickým vyšetřením a od té doby již nikdy. 

 

Zdroj: ČTK, Foto: Wiki

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka