Flying Academy: Jak probíhá Time building v základně v Miami očima studentů?

12.02.2016

Letecká škola Flying Academy nabízí studentům možnost nalétat celý nebo část jejich výcviku v základně v Miami na Floridě. V článku popisuje student Flying Academy Milan M. ze Slovenska, jak probíhal jeho Time building v Miami, kam se spolu s jeho ženou vydali na 28 dní. "Spolu s mojí ženou jsme navštívili Naples, Stuart, Tampu, vesmírné středisko NASA, Universal studios v Orlandu a mnoho dalších turistických míst podél pobřeží. Je velice fajn létat podél pobřeží Floridy jako turista," popisuje zážitky z Floridy Milan. Využil jedinečnou příležitost spojit získání nových zkušeností z leteckého výcviku spolu s možností poznat nová místa ve slunečném Miami. 

 

"Moje žena a já jsme se právě vrátili z 28 denní cesty na Floridu. Hlavním cílem pro mě bylo nalétat dostatek sólo hodin potřebných pro CPL kurz. Rád bych zde popsal moje zkušenosti a zážitky, které jsem na cestě získal. Možná Vám pomohou při rozhodování, jestli se Vám vyplatí do Miami letět na výcvik. Když jsme přiletěli do Miami se čtyřhodinovým zpožděním kvůli počasí v Detroitu, byly čtyři hodiny ráno a Sebastian (pracovník handlingu ve Flying Academy) mi řekl, že v 8:30 ráno máme schůzku se zástupcem z FAA, abych validoval moji licenci.

 

 

Po krátkém spánku ve vile Flying Academy, kde jsme po celou dobu bydleli, jsme jeli do jeho domu a začali vyřizovat dokumenty. Celý proces nám zabral zhruba 30 minut a stál 250 USD v hotovosti. Hned po validaci jsem měl teoretické školení zaměřené na všechny možné tematické okruhy, které musíte znát pro létání v Miami. To trvalo zhruba 5 až 6 hodin během tří dnů. Praktická část výcviku s instruktorem byla zaměřena na nouzové postupy, manévry, přistání, komunikaci a další.

 

Jelikož pracuji na plný úvazek, neměl jsem moc času na to, abych naposlouchal ATC Live před odletem do Miami, takže jsem začal přímo na místě. Poprvé, když jsem poslouchal ATIS a jel motor, tak jsem nedokázal zapsat skoro nic. Po několika dalších pokusech jsem už byl schopný alespoň zapsat vítr, dráhy v provozu a další. ATIS je často nahráván kontrolórem ve velmi rušné kanceláři. Po 6 - 7 hodinách letu s instruktorem jsem si zvykl na místní ATIS a na jejich akcent.

 

Jakmile mě instruktor pustil sólo, vzal jsem s sebou ještě jednoho studenta z Flying Academy, aby se mnou letěl jako safety pilot. Po celkově 10 až 12 hodinách jsem se cítil dostatečně sebejistě na to, abych létal sám či s sebou vzal svoji manželku. Letěli jsme spolu na výlet do Naples, Stuartu, Tampy, NASA vesmírného střediska, Universal studios v Orlandu a do mnoha dalších míst podél pobřeží. Služby pro piloty v USA jsou na vysoké úrovni. Skoro každé letiště má FBO, kde se můžete občerstvit a pokud natankujete alespoň 10 galonů paliva, můžete si zdarma půjčit auto na jednu, dvě nebo tři hodiny, podle toho, jak jsou vytížení. Můžete se projet do centra města, na pláž nebo zajet někam na oběd.

 

Je fajn létat nad Floridou jako turista. Můžete navštívit zajímavá místa a načerpat mnoho zkušeností při příletu na nových letištích. Také pojíždění na širokých pojezdových drahách velkých letišť je velice zajímavou zkušeností. Vidíte kolem sebe jenom nekonečné dráhy a několik značek, které Vám nedávají žádný smysl. Někdy, když jsem ztratil orientaci, jsem se dostal úplně jinam, než kam jsem původně zamýšlel.

 

Skvělé na létání v USA je to, že na většině letišť neplatíte žádné přistávací poplatky a když tankujete, tak neplatíte ani za parkování. Tak jsme letěli například do Fort Lauderdale Int., Tampa Intl., St. Lucie, Melbourne, Orlanda a dalších velkých letišť. Toto je také nejlepší možnost, jak se toho hodně naučit. Když se moje žena vracela z jejího výletu z Washingtonu do Fort Lauderdale Intl., rozhodl jsem se, že ji vyzvednu na letišti. Chtěl jsem tam přímo přistát a vyzvednout ji na terminálu s použitím auta z místního FBO. Zavolal jsem tam dopředu a vše bez problému zařídil. Horko mi začalo být, až když jsem se v noci blížil k přistání a dalších pár aerolinek spolu se mnou. Slyšel jsem z ATC rychlé otázky ohledně mých úmyslů a podobně. Nakonec byla na přistání řada na mě. Byl jsem směřován k tomu, abych letěl a přistál za Boeingem s ostražitostí na silné turbulence a z ATC jsem dostal pokyn, abych držel maximální povolenou rychlost. Nakonec jsem přistál s rychlostí 120 kts při přistání a potřeboval jsem celou dráhu pro moji malou C172.

 

Po 28 dnech jsem dokončil 75 hodin a pár dalších, kdy jsem letěl jako safety pilot s jiným studentem, který přijel chvíli po mně. Přeji všem, aby si užili co nejvíce čas strávený v Miami a získali nové zkušenosti ve vzduchu."

 

Pro více informací ohledně pilotního výcviku v Evropě nebo USA kontaktujte letecké konzultanty Flying Academy.  


Zdroj: volný překlad z článku Milana L., originál ZDE, Flying Academy, Foto: autor Milana L.

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka