Prodejci letenek: Služebních cest do zahraničí letos opět přibývá

20.07.2016

Portál Letuška.cz registruje letos v meziročním srovnání nárůst počtu firemních cest o 32 procent. "Od začátku roku jsme vystavili zahraničním i tuzemským firemním zákazníkům 49.000 letenek za 465 milionů korun. Za poslední tři roky jde o náš největší obrat v tomto segmentu," uvedl ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal.

Také podle Martiny Hrnčířové, ředitelky prodejce letenek Orbix ze skupiny Student Agency, po útlumu v období ekonomické krize v posledních třech letech opět roste zájem o letecké služební cesty do zahraničí. V prvním pololetí firma prodala firemní klientele meziročně o 14 procent více letenek než loni.

České firmy podle ní cestují do zahraničí více, zároveň ale platí, že náklady drží na uzdě. "Pro většinu korporátních cestujících nadále platí pravidlo využívat pro své cesty nejvýhodnější tarify v ekonomické třídě, jen malá část klientů, především majitelů a top manažerů, využívá byznys nebo první třídu," dodala Hrnčířová.

Snižování firemních nákladů na letecké služební cesty do zahraničí pomohlo, když loni klesly ceny letenek do řady destinací na historická minima. Průměrná cena letenky pro služební cesty loni byla 10.976 korun. Za prvních šest měsíců letošního roku se snížila o 1000 korun na 9931 korun včetně letištních poplatků, vyplývá z dat Orbixu.

Letuška uvádí, že počet firemních zákazníků meziročně stoupl o čtvrtinu. "Přičítáme to snahám českých podnikatelů expandovat do ciziny, nicméně poptávka po letecké dopravě roste rovnoměrně také u zahraničních firem. Značný podíl má na tom například obchodní turistika mezi Čínou a ČR, které velmi napomohly nové přímé linky mezi Pekingem a Prahou," dodal Trejbal.

Podle Hrnčířové je trendem i zkracování služebních cest do zahraničí. Devadesát procent klientů odlétá na méně než osm dnů. Pětina letí služebně tam a zpět v rámci jednoho dne, ještě v roce 2014 to bylo pouze šest procent lidí. Na dvoudenní služební cestu vyráží 13 procent firemních zákazníků a do tří dnů zvládlo pracovní povinnosti v zahraničí vyřešit dalších 11 procent.

Prodeje letenek ze strany firemní klientely ovlivňuje také rostoucí kongresová turistika v Česku. Loni se v ČR odehrálo 12.788 konferencí s 1,4 milionu účastníků.

Zdroj: ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka