Fotoreportáž: CIAF 2016, Hradec Králové (LKHK)

04.09.2016

Hradecký CIAF (CZECH INTERNATIONAL AIR FEST, 3. - 4. září 2016) používá reklamní slogan "Největší prezentace letecké techniky v ČR". Slogan má pravdu v počtu a rozmanitosti předváděné letecké techniky.

Letošní již 23. festival nabízel ve svém programu čtyřicet (40) leteckých vystoupení v časovém "slotu" od 11:00h do 17:45h. Laická (celé rodiny) i odborná veřejnost v tak bohatém programu najde své oblíbené číslo: akrobata, letoun civilní či vojenský, vrtulník nebo historické představení s létajícími replikami dobových letadel.

Několika fotografiemi bych chtěl zachytit atmosféru letošního CIAFu. K přehlídce se vzhledem k jejímu rozsahu budeme vracet.

AČR letectvo: Displej pilot kpt. Martin Špaček předvádí stíhací letoun JAS-39C Gripen, trupové číslo 9236, 211. letka 21. zTL Čáslav.

AČR letectvo: Dispej pilot předvádí stíhací letoun JAS-39C Gripen. Stíhací letoun má speciální zbarvení na směrovce a pomocných řídících plochách pro NTM (NATO Tiger Meet) v Zaragoze 2016.

AČR letectvo: Detail kabiny stíhacího letounu JAS-39C Gripen, kpt. Martin Špaček.

AČR letectvo: Bitevní vrtulník Mi-24 Hind, trupové číslo 3366, 221.Tygří letka, ve speciálním markingu "Alien Tiger" pro NTM (NATO Tiger Meet) v Zaragoze 2016.

AČR letectvo: Příslušníci vrtulníkové 22. základny Náměšť nad Oslavou předvádějí operaci SAR (Search and Rescue), vyzvednutí sestřeleného pilota z nepřátelského území. Mi-171Š vyzvedává pilota, Mi-24 Hind zajišťuje ozbrojený doprovod.

Ukrajinské letectvo: Předvádělo těžký dvoumotorový stíhač 4. generace Suchoj Su-27 (V kódu NATO "Flanker"). Dva motory AL-31F mají 24,4 kN s přídavným spalováním, hmotnost prázdná 16t, maximální až 30t, maximální rychlost 2 500 km/h. Su-27 díky elektronice "umí" i komplikované manévry: Kobra a Zvon.

Ukrajinské letectvo: neobvyklá a vzácná formace hradecké MiG 15 UTI 1. generace proudových letounů a Su-27 4. generace.

Flying Bulls: Noví Flying Bulls na německých akrobatických speciálech XtremeAir XA-41 ve složení: vedoucí Stanislav Čejka, levé křídlo Jan Rudzinskyj, pravé křídlo Miroslav Krejčí, slot Jan Tvrdík. Ve srovnání s legendárními Z-50kami je acrobacie o mmoho dynamičtější a rychlejší (až o 100km/h).

Flying Bulls: "Míjecí" manévr je opravdu "těsný".

Warbird: Válečný veterán z Vietnamu Bronco (North American Rockwell OV-10 Bronco) v současnosti jako létající exponát (F-AZKM) francouzského leteckého muzea. Současné ozbrojené konflikty a palebná podpora měly za následek "znovuvzkříšení" Bronca v USA, zatím ve stádiu zkoušek.

Veterán: Nádherný ve špičkovém stavu Bücker Bü 131 Jungmann při svém akrobatickém vystoupení. U nás byl vyráběn před válkou v licenci jako Tatra 131, za války pro okupanty, po válce v Aeru jako C-4 a C104 s tuzemským motorem Walter Minor 4-III. Nejprve na něm cvičila armáda, později Jungmanny skončily v aeroklubech, kde měly velký význam pro výcvik nových pilotů po poválečném období.

Akrobacie německého pilota se obecenstvu líbila, "odměnili" pilota potleskem a ten provedl závěrečné "čmoudivé" rozloučení.

Vrtulník: Velice obratný malý a lehký vrtulník MD-500E MD Helicopters, Inc., OK-HSO.

Pravý londýnský "double decker" jako kavárna, jednoho ze sponzorů festivalu Blesk.cz.

Jiří Lukeš
Zdroj: airshow.cz
Fotografie: autor Jiří Lukeš

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka