Fotoreportáž: CIAF 2016 (LKHK), Kytice světlic a další zajímavosti …

14.09.2016

Vrátíme se ještě jednou na letošní CIAF (CZECH INTERNATIONAL AIR FEST, 3. - 4. září 2016). Na závěr "procházky" po tomto festivalu se budeme věnovat už jen zajímavostem, které festival přinesl.


Bouquet of flares: „Kytice světlic“, tvořenou asi 20 flares (světlicemi), kterou vykreslil na obloze letoun F-16 belgického letectva na letošním CIAFu. Fléra (zlidověle, flare=světlice) jsou malé rakety s vysokým světelným a tepelným vyzařováním pro „zmatení“ infračerveně (IR) naváděné protiletadlové rakety, zejména v malých výškách při startu a přistání. Tyto přenosné rakety s malým doletem jsou v malých výškách velmi nebezpečné tzv. MANPADS (man-portable-air-defense-system, např. FIM-92 Stinger, 9K32 Strela-2, …).


Bouquet of flares: „Tvůrce“ této kytice na modrém nebi hradeckého letiště je displej pilot belgického letectva na stíhacím letounu F-16A Block 20 MLU (General Dynamics F-16 Fighting Falcon), BAF FA-104, S/N 87-0048, belgické letectvo 2 sqn.


Závod závodní auto vs. akrobatický speciál:  Protivníkem je závodní autocrossový speciál kat. D1 Škoda Fabia Václava Fejfara o výkonu 600 hp (!).


Závod závodní auto vs. akrobatický speciál:  Akrobatický speciál reprezentanta ČR v akrobacii Marka Hyky XtremeAir XA-41 s motorem Lycoming AEIO-580 B1A o výkonu přesahujícím 300 hp.


Závod závodní auto vs. akrobatický speciál:  A je odstartováno!  Ze snímku je patrný nástup Václava Fejfara (závodní auto) i jeho počáteční náskok. A výsledek, závodní auto prohrálo o značný kus ranveje, akrobatický speciál po odlepení od země si hravě poradil s protivníkem.


Reprezentant ČR v akrobacii Marek Hyka při exhibičním letu na letošním CIAFu.


Očovskí bačovia: Tato akrobatická skupina ze Zvolena je v ČR známá častými návštěvami na airshows. Má řadu příznivců této „tiché“ skupinové akrobacie. Vystoupení  začíná aerovlekem 4 akrobatických kluzáků Super Blaník L-23 za Turbo Čmelákem Z-137 T, OM-NRP.


Očovskí bačovia: Vystoupení začíná, skupina se formuje zatím bez dýmovnic.


Očovskí bačovia: Sólo člena skupiny na L-23 OK-9201, který předvádí „tichý“ přemet jen za svistu laminár.


Su-27: Těžký stíhač Su-27 při letu na zádech s vysunutým podvozkem (přistávací konfigurace).


Operace SAR:  Ve vrtulníkové operaci SAR (Search and Rescue) bojový vrtulník Mi-24 Hind, provádí bojové zajištění prostoru operace, ochranu vrtulníku, který vyzvedává zraněného pilota. Mi-24 Hind, číslo 7355, je z 221. letky z 22. zVL Náměšť nad Oslavou.


Operace SAR:  Transportní vrtulník Mi-171 Š, provádí visení nad místem s raněným pilotem, záchranáři vyzvedávají nosítka na palubu. Mi-171 Š, číslo 9915, je z 222. letky z 22. zVL Náměšť nad Oslavou.


Veterán: Krásný letový záběr Pragy E.114 Air Baby, OK- TAU 58, pilotuje pan Marcel Sezemský.


Hercules: Belgické letectvo pro zabezpečení svých letadel a personálu na CIAFu přiletělo také s transportním letounem Hercules C-130H, CH-01 (Lockheed C-130H Hercules, s/n 71-1797 4455, BAF 15 W).

Jiří Lukeš
Zdroj: airshow.cz
Fotografie: autor Jiří Lukeš

 

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka