Prodejce letenek Kiwi.com rostl ve třetím čtvrtletí o 31 procent

26.10.2016

Brněnský prodejce letenek Kiwi.com, který fungoval do jara pod názvem Skypicker, zvýšil ve třetím čtvrtletí tržby o 31 procent na 92 milionů eur (2,5 mld Kč). Zároveň letos přijal dalších 370 zaměstnanců a má jich téměř 800 včetně nově otevřené pobočky na Fidži v Tichomoří. Aby rychlý růst firma zvládla, přestěhovala se v Brně do nové kancelářské budovy v sousedství Moravského zemského archivu v Bohunicích, řekl včera na tiskové konferenci zakladatel a ředitel firmy Oliver Dlouhý.

V nové budově je firma v nájmu, zatím obsadila páté a sedmé patro. V lednu obsadí i šestém a pro zaměstnance otevře kantýnu. Po přestěhování opustila secesní vilu v Květné. Zhruba 500 lidí pracuje na zákaznické podpoře, druhou největší skupinou s 80 lidmi jsou vývojáři a další IT pracovníci. Právě po nich je největší poptávka. "Sehnat nové zaměstnance pro tuto práci je v Brně velký problém, proto se snažíme vymýšlet různé náborové kampaně. Dále nám chybí lidé, kteří ovládají některé netradiční jazyky, například japonštinu a korejštinu. Také je nedostatek lidí dobře ovládajících němčinu a získat rodilého mluvčího je velice obtížné," řekla personální ředitelka Kateřina Gábová.

Na Fidži firma otevřela pobočku s 20 lidmi kvůli tomu, že tam jsou rodilí mluvčí vládnoucí angličtinou a také kvůli časovému posunu. "Díky tomu můžeme ušetřit noční směny v Brně. Jsou tam i lidé ovládající asijské jazyky," řekla Gábová.

Firma se přejmenovala v květnu a v červnu zaznamenala skokový růst tržeb téměř o polovinu. "Nový název je důvěryhodnější a myslím, že je to i pěkné slovo. Skypicker lidí různě komolili a nemohli jsme se posunout na další trhy," řekl Dlouhý. Od března příštího roku má mít prodejce v portfoliu všechny dopravce světa, jejichž letenky je možné si rezervovat na internetu včetně klasických dopravců, jako jsou Air France či British Airways. V roce 2013 totiž začínal jako prodejce letenek nízkonákladových společností. "Tím začneme konkurovat prodejcům, jako je Student Agency či Letuška a obdobné společnosti v zahraničí. Spustili jsme také aplikaci "watch dog" (česky hlídací pes), která bude hlídat lidem vývoj ceny letenek," řekl Dlouhý. Stačí zadat destinaci a datum a aplikace sama zahlásí, až cena spadne pod určitou mez.

Také se zatím testuje propojení letiště v největších městech. "Máme spolupracující taxíky, které lidi převezou a mají to jako součást jízdenky," řekl Dlouhý. Prodejce totiž nabízí i letenky nespolupracujících společností a garantuje cestujícím spolupráci v případě zmeškání přípoje.

Do budoucna už by křivka růstu tržeb i počtu zaměstnanců neměla růst tak strmě. "Snažíme se řadu procesů automatizovat a zároveň růst sami trochu limitujeme, aby se firma stabilizovala a profesionalizovala," uvedl Dlouhý.

Největším trhem, který generuje 30 procent tržeb, je zatím USA, západní Evropa a Skandinávie.

Zdroj: ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka