Letiště zamítlo dvě stížnosti kvůli novým kontrolám zavazadel

16.06.2017

Praha 16. června (ČTK) - Pražské letiště eviduje dvě stížnosti na poškození zavazadel v souvislosti s nově zahájenými kontrolami přítomnosti výbušnin v odbavovaných zavazadlech. Obě ale vyhodnotilo jako neoprávněné. ČTK to dnes řekl mluvčí letiště Michal Řehořek. Kontrolu zavazadel před jejich uložením v letadlech zahájilo letiště 15. května, od kdy mohou bezpečnostní pracovníci otevírat namátkou vybraná zavazadla cestujících.

V prvním případě si cestující stěžovala na chybějící zámek na zavazadle. Mělo přitom jít o takzvaný TSI zámek, který bezpečnostní pracovníci letiště mohou odemknout speciálním klíčem bez jeho poškození a který letiště k zabezpečení zavazadel doporučuje. Podle Řehořka ale toto konkrétní zavazadlo na kontrole vůbec nebylo a zámek zřejmě upadl při manipulaci se zavazadlem při nakládání nebo vykládání z letadla.

Stejný důvod letiště předpokládá i ve druhém případě, kdy si cestující stěžoval na rozlití láhve s tekutinou do zavazadla. Podle kamerového záznamu z kontroly je ale zřejmé, že zavazadlo bylo během kontroly a po ní v pořádku, uvedl mluvčí. Lahev s tekutinou se tak musela poškodit při jiné příležitosti. Oběma cestujícím proto letiště doporučilo předat stížnost leteckým společnostem.

Denně letiště zkontroluje desítky zavazadel, přesné množství ale Letiště Praha z bezpečnostních důvodů neuvádí. Podobné kontroly jsou běžné například v USA nebo Německu a letiště si od nich slibuje zvýšení bezpečnosti cestujících.

Vybrané zavazadlo bezpečnostní pracovník otevře, získá stěrem z jeho obsahu kontrolní vzorek a v detektoru prověří možnou kontaminaci výbušným materiálem. Celý proces se uskuteční na specializovaném pracovišti pod stálým dohledem kamer.

Cestující letící z Prahy se o rozsahu případného poškození zavazadla dozví z přiloženého protokolu o kontrole, kde také najde informace k reklamačnímu postupu a kam se obrátit v případě dotazů. Obecně platí, že má poškození zavazadla ohlásit na oddělení reklamací v cílové destinaci. Reklamační žádost ale může být podána i zpětně do sedmi dnů prostřednictvím formuláře leteckému dopravci. Tyto dokumenty jsou umístěny na internetových stránkách konkrétních dopravců.

Zdroj: ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka