letecký magazín
16.07.2018
České Budějovice 16. července (ČTK) - Jihočeské firmě Lety balonem, která patří v ČR ke dvěma největším firmám věnujícím se balonovému létání, přibývá zákazníků z Jižní Koreje a za poslední rok se jí zvýšily tržby. Obrat má kolem deseti milionů korun a skončila v zisku. ČTK to řekl majitel a zakladatel firmy Pavel Božoň. Výši zisku ale neupřesnil. Nejvíc letenek podle něj prodává firma s 21 registrovanými balony v okolí Prahy.
Firemní balony pravidelně létají v 25 lokalitách po Česku, hlavní jsou ale Praha a Brno. "Brno je Mekka baloningu, je tam výrobce. Ale nejvíc letenek se prodává v okolí Prahy. Hodně silní jsme na jihu, máme tady na trhu největší podíl a jedna z nejhezčích lokalit na let balonem je Český Krumlov," řekl Božoň a doplnil, že firma má i velkou korejskou klientelu, dokonce prodává letenky přímo v Koreji.
Společnost Lety balonem funguje deset let, zaměstnává pět stálých pracovníků a 20 externistů a podle Božoně jsou spolu s firmou Balony.eu dvěma největšími firmami svého druhu v Česku.
"Naše doména jsou balony pro sedm až osm lidí, to jsou komornější lety. Pak máme dva dvanáctimístné balony, které létají v exponovaných lokalitách typu Karlštejn, Konopiště, Český ráj, Hradec Králové," řekl Božoň. Klienti z Prahy volí nejčastěji jako místa letů právě Karlštejn a Konopiště.
Božoň si udělal pilotní průkaz v roce 2008, kdy ještě pracoval ve farmacii. Na první balon si vzal úvěr 1,5 milionu korun a první roky byly podle něj náročné. "Viděl jsem v tom potenciál, začal jsem oslovovat firmy a dělali jsme převážně reklamní balony. Dnes máme i nereklamní balony, ale 90 procent našich partnerů jsou firmy, které mají reklamní balon, létáme pro ně. A abychom jim garantovali vizibilitu balonu po republice a aby nás to uživilo, využíváme je i k vyhlídkovým letům," řekl Božoň. Firmy většinou přispěly na výrobu obalu, například Budvar má balon ve tvaru půllitru.
Podle Božoně k popularizaci letů balonem nejvíce přispěl film Vratné lahve, v jehož závěru v něm letí Zdeněk Svěrák a Daniela Kolářová. Efekt byl podle Božoně obrovský. "Ze dne na den se ztrojnásobily až zpětinásobily prodeje letenek. A prodáváme, i když jsou (ekonomické) krize. Lidé možná chtějí zapomenout na starosti všedního dne," řekl Božoň.
Zdroj: ČTK
Vytisknout článek Přeposlat článek
Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.