Firmě Lety balonem přibývá klientů z Koreje, tržby jí rostou

16.07.2018

České Budějovice 16. července (ČTK) - Jihočeské firmě Lety balonem, která patří v ČR ke dvěma největším firmám věnujícím se balonovému létání, přibývá zákazníků z Jižní Koreje a za poslední rok se jí zvýšily tržby. Obrat má kolem deseti milionů korun a skončila v zisku. ČTK to řekl majitel a zakladatel firmy Pavel Božoň. Výši zisku ale neupřesnil. Nejvíc letenek podle něj prodává firma s 21 registrovanými balony v okolí Prahy.

Firemní balony pravidelně létají v 25 lokalitách po Česku, hlavní jsou ale Praha a Brno. "Brno je Mekka baloningu, je tam výrobce. Ale nejvíc letenek se prodává v okolí Prahy. Hodně silní jsme na jihu, máme tady na trhu největší podíl a jedna z nejhezčích lokalit na let balonem je Český Krumlov," řekl Božoň a doplnil, že firma má i velkou korejskou klientelu, dokonce prodává letenky přímo v Koreji.

Společnost Lety balonem funguje deset let, zaměstnává pět stálých pracovníků a 20 externistů a podle Božoně jsou spolu s firmou Balony.eu dvěma největšími firmami svého druhu v Česku.

"Naše doména jsou balony pro sedm až osm lidí, to jsou komornější lety. Pak máme dva dvanáctimístné balony, které létají v exponovaných lokalitách typu Karlštejn, Konopiště, Český ráj, Hradec Králové," řekl Božoň. Klienti z Prahy volí nejčastěji jako místa letů právě Karlštejn a Konopiště.

Božoň si udělal pilotní průkaz v roce 2008, kdy ještě pracoval ve farmacii. Na první balon si vzal úvěr 1,5 milionu korun a první roky byly podle něj náročné. "Viděl jsem v tom potenciál, začal jsem oslovovat firmy a dělali jsme převážně reklamní balony. Dnes máme i nereklamní balony, ale 90 procent našich partnerů jsou firmy, které mají reklamní balon, létáme pro ně. A abychom jim garantovali vizibilitu balonu po republice a aby nás to uživilo, využíváme je i k vyhlídkovým letům," řekl Božoň. Firmy většinou přispěly na výrobu obalu, například Budvar má balon ve tvaru půllitru.

Podle Božoně k popularizaci letů balonem nejvíce přispěl film Vratné lahve, v jehož závěru v něm letí Zdeněk Svěrák a Daniela Kolářová. Efekt byl podle Božoně obrovský. "Ze dne na den se ztrojnásobily až zpětinásobily prodeje letenek. A prodáváme, i když jsou (ekonomické) krize. Lidé možná chtějí zapomenout na starosti všedního dne," řekl Božoň.

Zdroj: ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka