Airbus předpovídá potřebu více než 39 tisíc nových letadel v příštích 20 letech

18.09.2019

Londýn, 2019 – Světová flotila osobních a nákladních letadel se do roku 2038 více než zdvojnásobí ze současných téměř 23 tisíc na téměř 48 tisíc strojů s nárůstem provozu o 4,3 % ročně, což také povede k potřebě přijmout 550 tisíc nových pilotů a 640 tisíc nových techniků.

Předpokládaných 47 680 letadel zahrnuje 39 210 nových strojů; 8 470 strojů zůstane v roce 2038 dneška. Airbus věří, že obnovou flotily pomocí nejnovější generace palivově úsporných letadel, jako jsou letadla A220, rodina A320neo, A330neo a A350, do značné míry přispěje k postupné dekarbonizaci v odvětví letecké dopravy a k dosažení cíle uhlíkově neutrálního růstu, a zároveň propojí více lidí po celém světě.



S ohledem na dnešní vyvíjející se letecké technologie Airbus zjednodušil svou segmentaci, pokud jde o kapacitu, dolet a určení. Například A321 pro krátké trasy je malý (Small, S), zatímco dálkový A321LR nebo XLR lze klasifikovat jako střední (Medium, M). Hlavní trh pro A330 je klasifikován jako střední (M), je pravděpodobné, že množství jich budou letecké společnosti nadále provozovat způsobem, který odpovídá segmentu velký (Large, L) spolu s A350 XWB.

Nová segmentace vyvolává potřebu 39 210 nových osobních a nákladních letadel - 29 720 malých (S), 5 370 středních (M) a 4 120 velkých (L) - podle nejnovější prognózy Airbus 2019-2038 pro globální trh. Z toho 25 tisíc letadel pokrývá růst a 14 210 strojů má nahradit starší modely novějšími, které nabízejí vyšší účinnost.



Letecká doprava odolává ekonomickým šokům a od roku 2000 se její objem více než zdvojnásobil. Stále více hraje klíčovou roli při propojování velkých populačních center, zejména na rozvíjejících se trzích, kde patří sklon k cestování letadlem mezi nejvyšší na světě, jelikož vysoké náklady nebo nevhodné geografické podmínky znemožňují alternativy. V současné době zhruba čtvrtina světové městské populace odpovídá za více než čtvrtinu globálního HDP a vzhledem k tomu, že obě jsou klíčovými hnacími motory růstu, města označovaná jako Aviation Mega Cities (AMC) budou nadále pohánět globální leteckou síť. Vývoj v oblasti vyšší efektivity spotřeby paliva dále zvyšuje poptávku po nahrazení stávajících letadel s nižší efektivitou.

„Roční růst o 4 % odráží odolnou povahu letectví, které ustává krátkodobé hospodářské šoky a geopolitické nepokoje. Ekonomika prospívá s leteckou dopravou. Lidé a zboží se chtějí spojovat,“ řekl Christian Scherer, Airbus Chief Commercial Officer and Head of Airbus International. „Obchodní letectví po celém světě stimuluje růst HDP a zajišťuje živobytí 65 milionů lidí, což dokazuje obrovské výhody, které naše podnikání přináší všem společnostem a celosvětovému obchodu.“



Letadla Airbus jsou ve svých segmentech lídrem na trhu. Segment S zahrnuje rodinu A220 a všechny varianty rodiny A320. Hlavními produkty Airbus v segmentu M jsou A330 a rodina A330neo a mohou zahrnovat i menší verze A321LR a XLR používané na dálkových letech. Největší segment L zastupuje rodina A330neo spolu s větší rodinou A350 XWB, která také zahrnuje verzi pro ultra dlouhé lety (Ultra Long Range, ULR). Vrchol tohoto segmentu bude nadále obsluhovat A380.


Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka