Jak jsem fotil na CIAFu

06.09.2010

S akreditací v kapse a velkou chutí udělat pořádnou fotoreportérskou práci  jsem už v pátek ráno vyrazil na letiště v HK na přílety letadel na CIAF 2010. Podle informací v emailu první briefing s novináři měl být ve 12.00 h. Já tam byl samozřejmě už v 11, plný očekávání focení krásných strojů, které se slétaly z celé Evropy. Po prvních zmatcích jsem si vyzvedl akreditační průkaz (páska na ruku s nápisem „press“). No to jsem ještě netušil, že to bylo to jediné a poslední, co pro mě, jako fotografa, press centrum udělalo (v sobotu ráno jsem obdržel rozpis letových ukázek, abych byl spravedlivý...). Je tedy ale pravda, že děvčata v press centru byla hezká a milá. Když jsem se ptal na tiskovku a avizovanou návštěvu stojánky, pořádanou pro novináře, tak jsem se v pátek dověděl jen neurčité odkazy  na sobotu a v sobotu po několikaterých dotazech, že tiskovka, ani návštěva stojánky nebude. Škoda. Měl jsem pár dotazů, které by organizátorům asi příjemné nebyly:

-          Proč  jsou press zóny jen dvě respektive proč jsou o velikosti cca 7x7 m, kde byli reportéři namačkáni tělo na tělo, že kloudnou fotku z těchto zón mohli udělat tak leda ti v první lajně?

-          Proč je CIAF rok od roku chudší na leteckou techniku? Pokud je CIAF ve vydaném katalogu prezentován jako největší letecká přehlídka v ČR v roce 2010, tak o tomto tvrzení lze mít silnou pochybnost. Stačí si porovnat program Aviatické pouti v Pardubicích v tomto roce s programem v HK. CIAF z tohoto srovnání vychází jako velmi chudý příbuzný! Pardubice byly prezentovanou technikou a letovými ukázkami asi to nejlepší co bylo možné v ČR za posledních 20 let vidět. V HK letecké techniky čím dál méně a o nějaké třešničce na dortu v podobě nějakého výjímečného letadla, jako je třeba avizovaný Boeing B-52 na dnech NATO v Ostravě, ani nemluvě.

Tuto leteckou chudobu nezastře ani statická ukázka  Eurofigther  Typhoon, ani vynikající letové ukázky Breitling Jet Team na Albatrosech, nebo akrobatická skupina Black Jack na letounech Jak 50 a 52.  Dokonce chyběl i AWACS z minulého roku. Takže, sečteno a podtrženo, přes veškerou snahu a perfektní vystoupení každého účinkujícího stroje toho bylo k vidění trochu málo a to i oproti roku 2009, o CIAFech v 90.letech ani nemluvě. Zde si  také  dovolím postesknutí, proč stála vstupenka na den 300 Kč? A ani to, že děti měly vstup zdarma to moc nezachrání, dny NATO v Ostravě jsou zdarma pro všechny.

Tak vlastně dobře že tiskovka nebyla, tedy dobře pro organizátory. Celý CIAF jsem nakonec pojal jako vždy, jako obyčejný fanoušek, který fotil co ho zaujalo a takové fotky Vám i ukážu v galerii. Mé oblíbené slovenské Migy – 29, na které jsem se nejen já těšil J, že kolem krásných letadel se pohybují i krásné ženy, jako třeba členka posádky belgického Herculesu J, nebo fascinující vystoupení akrobatické skupiny z Francie na Albatrosech a mnoho dalších fotek krásných strojů a momentek z dění na letišti J. A snad jen na závěr,  CIAF 2011 asi ze svých akcí vynechám a raději pojedu na dny NATO v Ostravě, tam mám jistotu, že pro mě organizátoři přichystají něco před čím sednu na zadek, minulý rok to byla C-5 Galaxy, tento rok B-52 a příští rok? Třeba to bude F-111 nebo B-1? Nechám se překvapit...

Roman Kolář, flyMag.cz

Fotografie z CIAFu 2010 si prohlédněte v galerii flyMag.cz  část I   část II  část III

A co vy? byli jste na CIAFu? Pošlete nám své fotografie, v galerii flyMag je ukažte světu :-)

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

F-111

Odpovědět

Datum : 15.09.2010 21:12, Vložil : Jož-kaBrňák

F-111 na Dnech NATO asi už nikdy nebude, USA je vyřadily v 90. letech a Austrálie jako jediný další uživatel se s nimi loučí právě v těchto dnech... O víkendu je pro F-111 "rozlučková" show ve Williamtownu. :(

Všechny komentáře

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka