Jak se L-39 konečně vrátil domů (6. část)

20.03.2011

Přesto, že cesta byla za námi, měli jsme před sebou ještě hodně práce. Simonův trénink jsme začali brát více vážně a bylo čas jej posadit na přední sedadlo. Ještě předtím jsme však strávili téměř dva dny vyřizováním administrativy a přeregistrací letadla pod CAA (v San Marinu). Když jsme konečně vše vyřídili, začali jsem plánovat další etapu našeho příběhu.

Rimini jsme opustili v sobotu večer, namířeno jsme měli do Bautzenu v Německu (EDAB). Odtud pochází Bernd Rehn, který zde vede skupinu mechaniků, kteří se specializují právě na letouny L-39. V letadle bylo potřeba vyměnit prošlou požární láhev a opravit pár dalších drobností. Jako pilota studené války mě samozřejmě velmi zajímalo Východní Německo.

Opět jsme se dostali k přistání v naší destinaci až po setmění. Počasí bylo chladné, ale bez oblačnosti. Po dosednutí na zem a taxi k hangáru nás čekal malý uvítací výbor – Bernd, jeho manželka a Donny, který se chtěl ihned pustit do práce. Fire detection system byl v pořádku, láhev vyměněna.

Jakmile bylo vše hotovo, nastal čas uložit letadlo ke spánku. Bernd nás svezl autem do města, kde nás čekalo ubytování v lokálním hotelu Holiday Inn, včetně dobré německé restaurace. Město bylo nádherné. Bernd si udělal čas, aby nás během noci vzal na projížďku po architektonických zajímavostech. Ráno nám odkrylo nádhernou krajinu. Protože však bylo chladno a vlhko, bylo město přikryto mlhou, která se držela až do pozdního poledne.

Zatímco jsme čekali až mlha ustoupí, naskytla se nám šance prohlédnout si starý východo-německý bunkr, který byl přímo na letišti pod věží.

Kolem poledne jsme konečně odstartovali směr Praha, která bude pro letoun novým domovem. Konkrétně letiště Aero Vodochody (LKVO), kde přímo sídlí výrobce L-39. Byli jsme pouze 160 km na západ, takže se jednalo o velmi krátký let. Po přistání nás handlingové vozidlo navedlo do hangáru Aero, kde jsme vypli motory a uložili letadlo ke spánku. Bylo cool sledovat námi přivezený letoun v kontrastu s novými L-159, které měly úplně stejnou kamufláž.

Zbytek dnů jsme trávili především výcvikem Simona, kdy jsme létali mezi Prahou a Rimini. Důležitý poznatek: Tankovací stanice v Itálii (ty letecké) neberou kreditní karty, je tedy potřeba mít hotovost. Poslední den před mým odletem domů jsem vzal na dva demo lety přmo Sergeye a jeho přátele. Řídící na věži LKVO odvedl skvělou práci a chci mu moc poděkovat za dokonalý brief!

Autor: Richard Hess, Překlad: Jakub Velička

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka