Lufthansa s letadlem B747 poprvé přeletěla Atlantik na bio palivo

14.01.2012

Lufthansa završila svoji dlouhodobou studii provozu letadel na bio palivo transatlantickým letem do Spojených států. Let LH418 byl úspěšně ukončen ve čtvrtek 12.1. ve Washingtonu na letišti Dulles. Výchozím letištěm byl Frankfurt (FRA) a cesta zabrala 8 hodin a 20 minut. Letadlo Boeing 747-400 s sebou vezlo přibližně 40 tun namixovaného bio paliva. Lufthansa uvádí, že tak na celý let připadá o 38 tun méně CO2 emisí, než při využití stadardního paliva.

Kapitán Rudolf Seebass a druhý pilot Daniel Rieter měli letadlo pod kontrolou a uvedli, že se jednalo o let jako každý jiný. Všichni cestující byli po příchodu na palubu informováni, že se nebude jednat o let na klasické palivo. Od palubních průvodčích dostali vysvětlující brožury. „Reakce byly velmi kladné a cestující po oznámení dokonce začali tleskat“, uvedl kapitán letu.

Díky projektu burnFAIR se stala Lufthansa jedinou leteckou společností, která začala zkoumat účinky bio paliva na motory letadla z dlouhodobého hlediska. Cílem projektu je zjistit, jestli se motory nebudou muset častěji posílat do údržby kvůli rychlejšímu opotřebení. Zkoumány jsou také účinky na celkovou životnost a celkový přínos pro životní prostředí.

Testy dříve probíhaly také na lince z Hamburku do Frankfurtu, kde byl nasazen Airbus A321 s jedním motorem na bio palivo smíchané s klasickým kerosinem (50/50). Letadlo létalo od 15. července do 27. prosince 2011 a celková vypočtená i reálná „úspora“ emisí činila 1471 tun CO2. Celkově bylo spotřebováno 1556 tun mixu bio paliva a kerosinu.

“Tohle je jedna z nejlepších novinek, které můžeme našemu odvětví dát, protože nyní máme důkaz, že s bio palivem lze normálně létat na komerční bázi“, říká Joachim Buse z Lufthansy.

Transatlantický testovací let byl velmi důležitý. Jestliže bude moci Lufthansa využívat bio palivo na všech těchto letech, může vypustit do ovzduší až o 15000 tun méně CO2 každý týden. Dopravce provozuje týdně kolem 400 letů do 17 amerických měst.

Bio palivo, které využívá Lufthansa, je složeno zejména z Lničky rostoucí v USA. Dále obsahuje příměs Jatrofy, která se pro výrobu bio paliv používá více.

Zdroj: Lufthansa, Autor: Jakub Velička

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka