letecký magazín
03.04.2012
Washington 2. dubna (ČTK) - Kvalita služeb nabízených americkými leteckými společnostmi se zlepšuje a spokojenost cestujících roste. Vyplývá to z pravidelné roční studie o kvalitě leteckých služeb, která vychází ze statistik ministerstva dopravy. Nejlépe ze studie vyšly nízkonákladové aerolinie AirTran Airways, které jsou na první příčce druhým rokem za sebou.
Studie hodnotí 15 největších leteckých společností ve Spojených státech na základě čtyř kategorií. Jsou to včasný přílet, nakládání se zavazadly, odepření nástupu do letadla, protože bylo plné, a počet stížností od cestujících. Druhá a třetí příčka za loňský rok patří aeroliniím Hawaiian Airlines a JetBlue Airways. Naopak na dolním konci žebříčku skončily American Eagle.
Aerolinie podle nejnovější studie měly méně zpoždění, mají méně ztracených zavazadel a cestující si na ně méně stěžují. Pasažéři jsou spokojenější, přestože se ceny letenek zvyšují, společnosti musely zrušit lety a zvyšuje se počet různých příplatků. Podle studie se výkon aerolinií zlepšuje pravidelně od roku 2007, kdy naopak byl jejich výkon v dosavadní historii studie nejhorší. Zpráva o kvalitě aerolinií se zveřejňuje 22 let.
Z 15 sledovaných společností si jich deset vedlo loni lépe. Menší a diskontní aerolinie jsou na tom lépe než velké společnosti. Z velkých společností skončily nejvýše Delta Air Lines na šestém místě. Delta byly jedinou společností, které se podařilo vykázat zlepšení ve všech čtyřech kategoriích, napsaly agentury AP a Reuters.
Zdroj ČTK
Vytisknout článek Přeposlat článek
Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.