Ruslan spolkl Irkutsk

02.03.2013

    Neobyčejný „drobeček“ přistál koncem února na letišti v Irkutsku. Důvodem přítomnosti velkého transportního letounu Ruslan byl nezvyklý „host“. Do útrob jeho rozměrného trupu byla  se značnými obtížemi naložena první část trupu supermoderního ruského airlineru MS-21, Magistralnyj samoljot 21. veka. Jedenáct a půl metru dlouhý, 4,2 metru široký a 4,7 metru vysoký kovový válec přední části trupu, vyrobený součástí koncernu United Aircraft Corporation, firmou Irkut Coproration, putoval v částečně rozloženém stavu do čelního a světoznámého aerodynamického institutu CAGI v Žukovském u Moskvy.

    Specialisté CAGI také již 28. února po smontování významné části trupu zahájili jeho rozsáhlé únavové  a vytrvalostní testy. „Budou trvat celé dva roky. Trup MS-21 při nich podrobíme zátěží, která odpovídá simulovaným sto tisícům letových cyklů. Díky tomu zjistíme, zda předpoklady konstruktérů stroje z Irkut Corporation v Irkutsku i stavitelů trupu z firmy Jakovlev odpovídají skutečnosti“, říká předseda představenstva CAGI, Boris Aljeschin. „Vývoj MS-21 nyní poprvé vstoupil do ostré testovací i výrobní fáze.

    Testování zadní části trupu MS-21, postavené u ZAO Aviastar,,začalo již v lednu 2013 u výzkumného zařízení Aviatest v Rize v Lotyšsku. Rozsáhlé testy obou již zhotovených částí trupu MS-21, Magistralnovo Samoljota 21.veka, nám umožní, dozvědět se zda stroj, určený pro 150-212 pasažérů opravdu vydrží konstruktéry z Irkutsku předpokládané únavové zatížení a jeho trup byl postaven dobře. Ve firmě již začala výroba trupů tří letových prototypů, čtvrtý trup bude určen pro statické únavové testy.“dodává prezident letecké firmy Irkut Oleg Děmčenko.

    Budoucího „chrta“ na trhu airlinerů střední velikosti mají pohánět dva motory PW 1400G nebo PD-14, díky nimž má ve srovnání se současnými airlinery této kategorie mít o patnáct procent nižší provozní náklady. Pokud se jeho vývoj zdaří podle předpokladů, první dravec tohoto druhu má dosud suverénní výrobce, Airbus a Boeing, začít ohrožovat v roce 2016, kdy je naplánován vstup do služby prvních sériových strojů.

    Vzhledem k masivnímu nástupu výborných Suchoj Superjetů  u různých zahraničních aerolinií v celém světě je možné určitě zanedlouho očekávat i nástup „emesdvacetjedničky“.

--
Pramen
Irkut liefert MS-21 Testzelle nach Moskau
Mgr. Zdeněk Procházka

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka