Kompenzace za zrušený či zpožděný let ročně žádá tisícovka lidí

25.06.2013


    Praha - 25. června (ČTK) - S žádostí o pomoc při vymáhání náhrad za zpožděný nebo zrušený let se na tuzemskou pobočku Evropského spotřebitelského centra (ESC) za rok obrátí zhruba tisícovka lidí. ČTK to při příležitosti dnešního dne práv cestujících v letecké dopravě řekl ředitel spotřebitelského centra Tomáš Večl. Jedním z těch, kterým centrum pomohlo, je například pan Martin Šašek, kterému kvůli sedmihodinovému zpoždění letu z Martiniku do Paříže odlétl návazný spoj do Prahy.

    "Museli jsme si koupit nové letenky, abychom se vůbec dostali domů," řekl ČTK Šašek s tím, že škodu zhruba 290 eur (přibližně 7500 korun) poté vymáhal po francouzské letecké společnosti Air Carabies. Spor se vlekl čtyři roky, a skončil teprve letos koncem května, kdy francouzský soud na místo požadovaných 290 eur poškozenému a jeho 11 spolucestujícím přiřkl každému paušální odškodnění 400 eur.

    Situace většiny cestujících je ale mnohem jednodušší, než v předchozím případě, uvedl právní poradce ESC Jan Pithart. Pokud totiž přilétají nebo odlétají z České republiky, mohou žalobu i zahraničního dopravce podat v místě příletu nebo odletu, což ve většině případů znamená u pražského obvodního soudu pro Prahu 6. Je ale nutné zažalovat vždy provozujícího dopravce. Pokud si cestující kupuje letenku u jiného dopravce, než který let fakticky zajišťuje (takzvaný codeshare), je nutné práva vymáhat proti provozujícímu leteckému dopravci, dodal.

    Obecně mají cestující nárok na náhradu škody při zrušeném nebo zpožděném letu alespoň o tři hodiny, které je zaviněné dopravcem. Náhrada ve výší 250 až 600 eur podle délky letu se tak nevztahuje na případy, kdy je zpoždění způsobené například mlhou, střetem letadla s ptáky nebo stávkou zaměstnanců ať už letištního personálu nebo zaměstnanců letecké společnosti.

    Evropské spotřebitelské centrum se specializuje na poradenskou činnost. Klientům bezplatně radí při vymáhání kompenzací. Na rozdíl od komerčních společností, které si účtují podíl z vymožené částky, jako je například Skyplan nebo Click2Claim, ale za klienty nevymáhá odškodnění soudní cestou.

Zdroj ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka