ESC: Náhrady za zrušený či zpožděný let dosahují průměrně 500 eur

25.06.2013


    Praha 25. června (ČTK) - Zástupci Evropského spotřebitelského centra (ESC) budou dnes na Letišti Václava Havla vysvětlovat cestujícím jejich práva na odškodnění v případě zrušených nebo zpožděných letů a dalších komplikací, jako je ztráta zavazadel. Kompenzace nejsou zanedbatelné, v průměru se v mimosoudních řízeních, které ESC vedlo, daří vymoci 500 eur (téměř 13.000 korun), řekl ČTK ředitel tuzemského zastoupení ESC Tomáš Večl.



    Akce se uskuteční v rámci "Dne práv cestujících v letecké dopravě", který připadá na dnešek. Obdobná informační kampaň se odehraje na dalších 20 letištích v Evropě.

    "Cestující potřebují ještě silnější ochranu a potřebují dobře znát svá práva," uvedl Vladimír Velčovský, ústřední ředitel České obchodní inspekce, při níž česká pobočka ESC působí. Pokud je let vinou dopravce zrušen nebo na příletu zpožděn aspoň o tři hodiny, má cestující nárok kromě případné náhradní dopravy i na finanční kompenzaci. Ta se v závislosti na délce letu pohybuje v rozmezí 250 až 600 eur (6466 až 15.519 korun).

    Nejčastěji se cestující domáhají náhrady za zpoždění letů. Tento typ sporů představuje celých 95 procent všech soudních řízení, uvedl jednatel společnosti Transplan Ivo Brokeš. Čtyři procenta všech případů poté připadá na zrušení letů a jedno procento na spory o náhradu za odepření nástupu do letadla, kdy například letecká společnost prodá větší počet letenek, než je skutečná kapacita letadla. Transplan v Česku provozuje službu Náhrady.cz, která za provizi zastupuje poškozené cestující ve sporech s leteckými společnostmi. Kromě ní na trhu působí například společnosti Click2Claim.cz a Kompenzomat.

    Při zrušení nebo výrazném zpoždění letu se navíc dopravce musí o cestující postarat přímo na letišti. To podle zahrnuje poskytnutí občerstvení při čekání a pokud si to vyžadují okolnosti, je povinen zajistit i ubytování do druhého dne.

    Evropské spotřebitelské centrum se specializuje na poradenskou činnost. Klientům bezplatně radí při vymáhání kompenzací. Na rozdíl od komerčních společností, které si účtují podíl z vymožené částky, jako jsou například Náhrady.cz nebo Click2Claim, ale za klienty nevymáhá odškodnění soudní cestou.

Zdroj ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka