Oprava ranveje na Letišti Václava Havlu zatím běží podle plánu

28.06.2013


    Praha 27. června (ČTK) - Závěrečná část oprav hlavní vzletové dráhy na Letišti Václava Havla Praha nabrala kvůli počasí menší zdržení. Práce však běží podle harmonogramu a měly by skončit v ohlášeném termínu do konce září. ČTK to dnes při prohlídce oprav ranveje řekl člen představenstva a výkonný ředitel pro rozvoj a správu majetku letiště Jiří Kraus. Náklady na rekonstrukci dráhy, kde od 15. května nemohou stroje vzlétat, budou kolem 360 milionů korun.



    Nejdál se podle Krause zatím dostaly práce v místech, kde se hlavní vzletová dráha kříží s vedlejší ranvejí. "Tam jsme ve fázi pokládky mezerovitého betonu, na ostatních částech dráhy ještě demolujeme a připravujeme podkladové vrstvy," uvedl Kraus.

    Letadla nyní přistávají na vedlejší ranveji od Prahy a vzlétají směrem na Kladno. Letiště se kvůli zvýšenému hluku z letadel dohodlo s postiženými obcemi na finančních kompenzacích. Kolik peněz muselo celkově obcím dát, letiště neuvedlo. Podle mluvčí Evy Krejčí některé obce nechtěly, aby se částka zveřejňovala. Z dřívějších informací je známé, že některé obce dostaly stovky tisíc, Kladno obdrželo jeden a půl milionu korun.

    První fázi oprav uskutečnilo letiště vloni, kdy za tři měsíce asi za 160 milionů korun vyměnilo zhruba kilometr povrchu dráhy. V letošním roce se dodělává zbytek ranveje v délce téměř tří kilometrů. Podle letiště je oprava dráhy nezbytná. Ranvej je v nepřetržitém provozu od roku 1963. "Dráha letos oslaví 50 let a nebyla jiná možnost než přistoupit ke generální opravě," vysvětlil Kraus. Po dokončení prací bude pravidelná jarní a podzimní údržba trvat několik dní místo současných dvou až tří týdnů a letadla tak budou méně často létat nad hustě obydlenými oblastmi.

    Nejdůležitější součástí vzletové dráhy jsou 40 centimetrů široké betonové desky na povrchu, z nichž by podle Krause šlo vybudovat asi 19 kilometrů dálnic. Při výstavbě se demoluje původní dráha, nákladní auta musejí odvézt 390.000 tun betonu. Kromě toho se připravují také vedlejší pojezdové plochy pro letadla, z nichž už jsou některé dokončeny a instalují se tam navigační světla. "Pořád pracujeme podle harmonogramu, i když vhledem k počasí jsou tam chvilkami drobná zdržení," uzavřel Kraus.

Zdroj ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka