Češi ročně neuplatní nároky za zpoždění letu za 26 milionů korun

28.07.2013

 

    Praha 28. července (ČTK) - Možnost zažádat o kompenzaci za zpoždění letu Češi příliš nevyužívají. Pasažéři leteckých společností, jejichž spoj měl zpoždění, letos neuplatní finanční kompenzace v hodnotě asi 26 milionů korun. ČTK to řekl František Herynk ze společnosti Click2Claim, která peníze pro cestující od aerolinií vymáhá. Podíl pasažérů, kteří po zpoždění letadla žádají odškodnění, mírně stoupá a pohybuje se mezi 15 a 20 procenty. 

 

    "Průměrná výše vymožené náhrady představuje 320 eur, což koresponduje s nejčastějšími vzdálenostmi letu, které se v žádostech našich klientů objevují - tedy 250 eur za lety do 1500 km a 400 eur u letu od 1500 do 3500 km," dodal ředitel serveru Nahrady.cz Ivo Brokeš. 

 

    Click2Claim za poslední tři roky vymohla klientům aerolinek přes 17 milionů korun. I když se počet žadatelů rok od roku zvyšuje, uvedené nároky jsou podle Herynka stále nízké vzhledem k doposud neuplatněným případům cestujících. 

 

    Za loňský rok se v ČR zpozdila téměř čtyři procenta leteckých spojů. Na tomto čísle má velký podíl letní sezóna, kdy se toto procento každoročně zvyšuje. Je to dáno vlivem častějších dovolených, kdy významnou část letů tvoří charterové lety a spoje nízkonákladových aerolinek. 

 

    Obecně mají cestující nárok na náhradu škody při zrušeném nebo zpožděném letu alespoň o tři hodiny, které je zaviněné dopravcem. Náhrada ve výší 250 až 600 eur podle délky letu se tak nevztahuje na případy, kdy je zpoždění způsobené například mlhou, střetem letadla s ptáky nebo stávkou zaměstnanců ať už letištního personálu nebo zaměstnanců letecké společnosti. "Reklamovat let mohou klienti až 24 měsíců zpětně," upozornil Josef Trejbal z portálu Letuska.cz. 

 

    S žádostí o pomoc při vymáhání náhrad za zpožděný nebo zrušený let se na tuzemskou pobočku Evropského spotřebitelského centra (ESC) za rok obrátí zhruba tisícovka lidí. ESC se specializuje na poradenskou činnost. Klientům bezplatně radí při vymáhání kompenzací. Na trhu pak působí řada komerčních společností, které klientům za provizi peníze od aerolinek i vymáhají, jako například Kompenzomat.cz, Click2Claim.cz nebo Nahrady.cz. 

 

Zdroj ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka