Ministr dopravy Žák nařídil mimořádnou kontrolu ŘLP

16.08.2013

    Praha 16. srpna (ČTK) - Ministr dopravy Zdeněk Žák nařídil mimořádnou kontrolu v jedné z nejziskovějších státních firem, Řízení letového provozu (ŘLP). Zaměstnanci podniku se obávají, že jde o snahu najít důvod k odvolání generálního ředitele Jana Klase. ČTK to řeklo několik důvěryhodných zdrojů.

    Spekulace o možném odvolání Klase se objevily již na začátku měsíce. Tehdy se za šéfa podniku postavily dispečerské odbory, které pohrozily razantní reakcí. Ministr se podle svého mluvčího Tomáše Neřolda rozhodl po svém nástupu zkontrolovat fungování všech podřízených organizací a Řízení letového provozu není výjimkou. Poslední ministerská kontrola se podle něj v podniku konala v roce 2009 a bylo potřeba ověřit, zda fungují nápravná opatření.

    Nařízená kontrola přišla den poté, co ministr ŘLP na začátku srpna navštívil. Ve firmě přitom již provádí hloubkovou kontrolu Nejvyšší kontrolní úřad, který podle Klasova vyjádření zjistil, že všechny podstatné věci v podniku jsou v pořádku a v souladu s právními předpisy. Podle Neřolda ministerská kontrola míří jiným směrem, než NKÚ. Je zaměřená na oblast účetnictví, personalistiky a veřejných zakázek.

    Klas se proti kontrole ohradil dopisem ministrovi, ve kterém uvádí, že kontrola zasahuje do běžného chodu podniku, který v současnosti nemůže řádně plnit své závazky vůči externím partnerům.

    Kontroloři podle informací ČTK vyžadují velké množství historických dokumentů ve velmi krátkých termínech, které prakticky nelze splnit. Vedení proto muselo rušit zaměstnancům dovolené a další zaměstnanci ve službě kvůli potřebám kontrolorů nemohou plnit své standardní pracovní povinnosti.

    "Ministerští kontroloři prozatím žádali předložit zásadní přehledy a sestavy, které poskytují příslušné informační systémy, a teprve následně budou vyžadovat příslušné dokumenty. Termíny pro předložení ŘLP nerozporovalo a nežádalo o jejich posun," podotkl Neřold.

    Ministr již dříve ŘLP vytýkal vysoké náklady s tím, že Řízení letového provozu je podle něj bezkonkurenčně nejnákladnější státní firmou. Zároveň ale připustil, že to nemusí znamenat, že ŘLP je špatně řízeno, ale může to odrážet skutečnost, že ŘLP zaměstnává množství extrémně nákladných odborníků, což letečtí dispečeři bezpochyby jsou.

    Státní podnik Řízení letového provozu i přes útlum letecké dopravy nad Českem vykázal v loňském roce meziroční nárůst hrubého zisku o 20 procent. Při stagnaci obratu na zhruba 3,2 miliardy korun loni společnost vydělala 336 milionů korun.

Zdroj ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Re

Odpovědět

Datum : 21.08.2013 15:29, Vložil : Ivan

Nejhorší srážka je vždy s blbcem ! A že jich v naši politice je!

Az zacnou padat letadla

Odpovědět

Datum : 21.08.2013 09:26, Vložil : M

Az zacnou padat letadla, protoze tady nejakej politickej hlupak saha, do ceho nema, tak by ho meli nalezite odmenit.

Všechny komentáře

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka