V europarlamentu narazil návrh na změny pravidel pro piloty

01.10.2013

 
    Brusel 30. září (zpravodaj ČTK) - Návrh Evropské komise na změnu pravidel pro piloty, který měl zvýšit bezpečnost letecké dopravy, dnes narazil v klíčovém výboru pro dopravu Evropského parlamentu. Podle návrhu mohli piloti v noci létat maximálně 11 hodin v kuse. Europoslanci a piloti ale tvrdí, že byl nedostatečný a měl počet hodin nočních letů ještě zkrátit.

    Návrh bude posuzovat ještě plénum parlamentu. Eurokomisař pro dopravu Siim Kallas reagoval prohlášením, že výbor svým hlasováním ohrozil klíčové kroky, které měly Evropě pomoci udržet si pozici pro leteckou dopravu nejbezpečnější části světa.

    Podle Evropského sdružení zaměstnanců letových posádek (ECA) a dvaceti poslanců výboru, kteří hlasovali proti návrhu komise, ale Kallas a jeho tým nešli dostatečně daleko. Sdružení tvrdí, že experti na únavu a spánek mají za bezpečný limit pro noční létání deset hodin. Komise navrhovala hodin 11, zatímco nynější limit je 11 hodin a 45 minut.

    "Komise prosazuje svá politická rozhodnutí bez ohledu na oprávněné zájmy pilotů, posádek a expertů na únavu," prohlásil šéf ECA Nico Voorbach.

    Komisař Kallas v reakci na hlasování připomněl, že odmítnutím návrhu zůstane prakticky v platnosti nynější hranice 11 hodin a 45 minut. Vypočetl také deset dalších zlepšení, které podle něj nyní spadly pod stůl.

    O návrhu bude ještě hlasovat Evropský parlament jako celek, názor výboru však pro výsledek hlasování bývá důležitý.

    Voorbach za sdružení pilotů rozhodnutí výboru přivítal. "Jasně ukazuje, že tento návrh není dostatečně kvalitní, že musí být vylepšen," komentoval hlasování. ECA se podle něj ve svém názoru řídí jen závěry vědců a odmítá do otázky bezpečnosti pilotů, pasažérů i letadel promítat obchodní či jiné zájmy.

    Podle zeleného europoslance Michaela Cramera komise předložila návrh, který je horší než pravidla nyní používaná ve Spojených státech, kde je limit pro noční lety jen devět hodin. "Byl to špatný návrh, teď se snad komise probudí ze spánku," řekl Cramer novinářům. Jeho kolega, sociální demokrat Knut Fleckenstein, míní, že nový a lepší návrh by komisaři mohli předložit v příštím roce.

    Odmítnutý návrh počítal například s tím, že směny, které zahrnují samotný let i pohotovost, mohou trvat maximálně 16 hodin. Nyní v některých zemích EU mohou mít piloti směny dlouhé 20 až 26 hodin.

Zdroj ČTK

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka