Robinsonem kolem světa

08.10.2013

    Relativně nedávno z podmoskevského heliportu Bunkovo odstartovaly dva Robinsony 66 s ruskými imatrikulacemi a zamířily směrem k Norsku. Cílem letu osádek strojů výrobních čísel 0322 a 0164 s osádkami Michal Farich a Dmitrij Kurylev, respektive Vadim Melnikov a Dmitrij Rakitskij ale nebyl drobný výlet do Norska.. ale ..let do.. BUNKOVA! Čilé Robinsony se ale na heliport měly vrátit značně neobvyklou cestou.- šestitýdenním letem kolem celého světa! Jejich čilé rotory tedy z Norska zamířily přes Německo a severní Afriku do Skotska. Odtud se pak letci pustili do velmi riskantního přeletu severního Atlantiku přes Faerské ostrovy, Island a Grónsko.

    Další destinací, kde mohli odvážní letci s vytrvalými Robinsony přistát, byl po ulétnutí 787 letových kilometrů z Grónska až kanadský New Foundland. Zde také bez problémů oba stroje dosedly po dvanácti a půl hodinách nepřetržitého letu, který byl ovšem možný jen díky zabudovaným dodatkovým přídavným nádržím. Neobyčejní putující „drobečci“ pak podél amerických hranic zamířili přes kanadský Vancouver na Aljašku a přes další oceán, severní Pacifik, Beringovu úžinu a rozlehlou Sibiř do Bunkova. Když oba R 66 opět dosedly na mateřském heliportu, bylo na kontě strojů i pilotů 39448 letových kilometrů, které letci i stroje absolvovali během celkem dvě stě dvaceti letových hodin. Zajímavé je, že průměrná denní letová etapa měřila tisíc kilometrů.

    Nezničitelné stroje zmíněný obrovský počet letových kilometrů pochopitelně absolvovaly v různých letových výškách i atmosférických teplotách od plus jednoho stupně v Grónsku po „plusové“ čtyřicítky nad některými částmi kontinentální Evropy, přičemž jejich piloti během letu prováděli jen běžnou provozní údržbu strojů. Velmi pozoruhodné je, že „šestašedesátka“ dostala osvědčení ruského leteckého úřadu teprve patnáctého března.

    Není ale divu, že letci velmi nevšední let absolvovali zcela bez problémů. Farich a Rakitskij byli již předtím držiteli světového rekordu v přeletu severního pólu lehkým vrtulníkem. „Nástrojem“ rekordu nebyl žádný jiný stroj.. než právě Robinson 66!

--
Pramen
Zwei R 66 fliegen um die Welt

Mgr. Zdeněk Procházka
 

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Komentáře k článku

Přidat komentář

    Kontrolní kód : Kontrolní kód

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka