Jet Orientation Course

20.10.2014


    Základní letecký výcvik je ve většině případů prováděn na malých pístových letadlech, kde je výcvik pilota zaměřen na základní dovednosti v létání. Na konci výcviku je již pilot žák obeznámen a schopen provádění těchto základních dovedností v létání. Na druhé straně stále není dost zkušený pro létání na proudových nebo turbovrtulových letadlech, které většina aerolinií dnes provozuje. Situace na trhu práce pro piloty je nyní taková, že provozovatelé v letecké dopravě již běžně požadují, aby začínající piloti měli alespoň základní dovednosti s ovládáním moderního proudového letadla.



    Tedy některým aeroliniím už přestává stačit vycvičený pilot s licencí CPL, MEP/IR a zkouškami ATPL frozen. Výcvikové organizace FTO i TRTO na tento požadavek leteckých provozovatelů reagovali tak, že vytvořili další podmínku, kterou musí pilot před vstupem do letecké společnosti splnit. Vzniknul tak nový kurz, který již výcvikové organizace běžně nabízejí jako Jet Orientation Course.

    JOC se většinou provádí na pevném simulátoru moderního proudového letadla vybaveného elektronickými letovými přístroji EFIS. Tyto parametry leteckého trenažéru totiž nejvíce vyhovují požadavkům aerolinií pro výběr nových pilotů. Tyto moderní simulátory se mimo kurzu JOC také hojně využívají pro MCC kurz, který je dnes vyžadován naprosto standardně.



Osnova kurzu JOC obsahuje:
- rozdíly v ovládání vrtulových a proudových letounů
- charakteristiky pro ovládání proudového letounu
- systémy moderního dopravního letounu
- postupy pro vzlet
- spolupráce v dvoučlenné posádce
- postupy pro přiblížení a přistání
- postupy pro go-around a přerušený vzlet
- provozní postupy

    Jet Orientation Course je rozdělen na několik lekcí. Každá lekce začíná teoretickou přípravou v učebně zakončenou podrobným briefingem. Pak se pokračuje simulátorovou částí lekce.

    Intenzivní  JOC se dá zvládnout už ve dvou dnech a osnova obsahuje 6 hodin teoretické přípravy a 10 hodin na simulátoru.

1.DEN
Lekce 1 (1,5h teoretické přípravy)
Rozdíly mezi lehkým vrtulovým a proudovým letadlem

Lekce 2 (2,5h na simulátoru)
Charakteristiky ovládání proudového letadla

Lekce 3 (1,5h teoretické přípravy)
Postupy při provozování proudového letadla

Lekce 4 (2,5h na simulátoru)
Postupy pro vzlet, přiblížení, přistání a go-around

2.DEN
Lekce 5 (1,5h teoretické přípravy)
Systémy proudového letadla

Lekce 6 (2,5h na simulátoru)
Kokpit management, přerušený vzlet a bezpečnostní systémy

Lekce 7 (1,5h teoretické přípravy)
Pozemní postupy, výkonnost letounu a plánování letu

Lekce 8 (2,5h na simulátoru)
Závěrečné simulátorové přezkoušení

 

--

Milan Kuchař, Instruktor Flying Academy

Letecká škola Flying Academy nabízí tento kurz od 80.000,- Kč bez DPH.

Pro více informací pište na: pilot@flyingacademy.com

Odeslání článku e-mailem

[x] zavřít

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka