Letuška v dopravním letadle - aneb jak měnit sny v realitu II

Letuška v dopravním letadle - aneb jak měnit sny v realitu II04.01.11 Článek je druhou částí volného povídání Zdenky Ličmanové o povolání letušky u British Airways. Popisuje strasti, které Zdenka zažila během svého prvního letu, kladné, ale i záporné stránky povolání letušky. Celý článek

Flight review v Austrálii

Flight review v Austrálii19.01.11 Konečne nastáva deň, na ktorý čakám už týždeň. Na mojej austrálskej validácii (Certificate of Validation) je totiž podmienka, že musím mať preskúšanie s inštruktorom CASA (Civil Aviation Safety Authority). Ráno teda vyrážam so šéfom na letisko Tamworth do leteckej školy Country Capital Aviation, kde mám dohodnutý let s príslušným inštruktorom / examinátorom CASA. Celý článek

Mezinárodní spory - bezpečnost v letecké dopravě (1. část)

Mezinárodní spory - bezpečnost v letecké dopravě (1. část)02.02.11 Mezinárodně-politické prvky z pohledu bezpečnosti můžeme nalézt u mnoha leteckých společností. Existuje zde zřejmá závislost aerolinií na vztazích mezi státy. Každý ozbrojený konflikt totiž znamená reálné ohrožení působení letecké společnosti a zvyšuje možnost provedení teroristického útoku na letoun dopravce z nepřátelské země. V neposlední řadě se z mnoha důvodů zcela určitě konflikt projeví v ekonomické situaci společnosti. Celý článek

Hlásí se pilot Ludva z Moravy XI

Hlásí se pilot Ludva z Moravy XI02.02.11 Vítejte dnes u jedenáctého pokračování, dáme si dnes volné poznámky o létání, časově neřazeno, ať to není taková nuda. Začnu u sebe. Koncem 80. let jsem letěl na nácvik nízké pilotáže do prostoru Krkonoš s jistým mjr. Hnátkem, bejvalým aeroklubákem, jako provozovatelem, moc hodnej chlap. Když už jsem se začal nahoře trochu nudit, tak mu do toho interkomu říkám (to bylo v zimě, slunečno), že si prohlédneme tu sjezdovku na Černé hoře zblízka. Celý článek

Spitfire nebo Mustang?

Spitfire nebo Mustang?05.02.11 Který z leteckých nadšenců si nikdy nepoložil otázku, který z výše uvedených typů legendárních stíhacích letadel je lepší? Žádného takového neznám, nicméně teď nechci porovnávat jejich technická data a bojové kvality, ale podívám se na vše pohledem pilota, protože jsem měl to štěstí letět s oběma typy. Celý článek

Můj výlet za prací do Etiopie (říjen 2008)

Můj výlet za prací do Etiopie (říjen 2008)08.02.11 Začátkem září jsem byl osloven, zda bych nebyl ochoten odcestovat do Etiopie do Addis Abeby a tam složit SLZ Zenair, zalétat a přeškolit na tento stroj tamního správce Národního parku Omo. Přestože na přípravu byl pouze krátký čas, 13 dní, podařilo se mi zajistit platné v Etopii povinné očkování proti Žluté zimnici a letenku u Tureckých aerolinií. Celý článek

Hlásí se pilot Ludva z Moravy XII

Hlásí se pilot Ludva z Moravy XII15.02.11 Dobrý den, hlásí se pilot Ludva z Moravy! Máme dvanáctý vstup, tak volné letecké pokračko. Má to smysl, když Vaše čtyřnohé miláčky neberete na Silvestra o půlnoci ven. Jak začnou ty rachejtle bouchat, je to zvířátko ve stresu. My měli nařízeno nad Dvorem Královým, kde je ZOO Safari dodržovat minimální výšku 800m, jinak by se vzájemně pokousali. Celý článek

Chemtrails - společné vyjádření ČHMÚ, ÚFA AVČR, KMOP MFF UK a ČMeS

Chemtrails - společné vyjádření ČHMÚ, ÚFA AVČR, KMOP MFF UK a ČMeS19.02.11 Ještě jednou se vracíme k oblíbenému tématu chemtrails a dovolujeme si Vám, čtenářům, nabídnout Společné vyjádření Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ), Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd ČR (ÚFA AVČR), Katedry meteorologie a ochrany prostředí Matematicko‐fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (KMOP MFF UK) a České meteorologické společnosti (ČMeS) k problematice tzv. „chemtrails“. Celý článek

Jak se L-39 konečně vrátil domů (1. část)

Jak se L-39 konečně vrátil domů (1. část)20.02.11 Následující vyprávění popisuje dopravu letounu L-39 z USA do Evropy poté, co si jej zakoupil starosta malého města nedalo Kaliningradu. Sergey, jak se pán jmenuje, má 35 let a mimo jiné také úspěšně podniká. Střídavě bydlí v ruském Kaliningradu, Praze a na Kypru. Příběh Richarda Hesse je kvůli své délce rozdělen na 7 částí. Celý článek

Jak se L-39 konečně vrátil domů (2. část)

Jak se L-39 konečně vrátil domů (2. část)25.02.11 Přijeli jsme se Simonem do Gadsdenu 15. listopadu brzy ráno, bylo pondělí. Mechanik a avionik Igor a Martin již dva týdny připravovali letadlo k převozu do Evropy. Protože jsme byli se Simonem v jejich rukou, velmi si vážíme jejich péče. Posbíral jsem všechny potřebné papíry, letové zařízení a osobní věci a vše napěchoval do úložného prostoru v čumáku letadla. Celý článek

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka