Aérospatiale-BAC Concorde: Před 30 lety přistál v Praze poprvé Concorde ...

Aérospatiale-BAC Concorde: Před 30 lety přistál v Praze poprvé Concorde ...05.11.16 Aérospatiale-BAC Concorde (=svornost) je britsko-francouzký nadvukový proudový dopravní letoun (supersonic passenger jet airliner) provozovaný Air France and British Airways. Konstrukce letounu byla navržena a postavená firmou Aérospatiale (dnešní EADS) a British Aircraft Corporation (dnešní BAE Systems). Po patnáctiletém vývoji (v 60-tých letech) byl postaven prototyp, který vzlétl v březnu 1969, v listopadu 1970 dosáhl rychlosti Mach 2. Komerční lety odstartovaly v lednu 1976 již se sériovými stroji. Celý článek

Korea Aerospace Industries KUH-1 Surion

Korea Aerospace Industries KUH-1 Surion04.11.16 KAI KUH-1 Surion je jihokorejský dvoumotorový víceúčelový vrtulník klasické koncepce s 4-listovým hlavním rotorem a 4-listovým vyrovnávacím rotorem. Výrobcem je jihokorejský výrobce Korea Aerospace Industries (KAI), který ho vyvinul spolu s Airbus Helicopters. Vyrábí se v řadě variant, které jsou schopné misí: k přepravě výsadku, likvidaci ponorek, misím SAR, policejním misím, hašení požárů, nebo k evakuaci raněných (MEDEVAC). Celý článek

12 víceúčelových vrtulníků pro AČR

12 víceúčelových vrtulníků pro AČR04.11.16 V současné době slouží ve Vzdušných silách Armády ČR 17 bojových vrtulníků Mi-24V/Mi-35 a 24 dopravních vrtulníků Mi-17/171Š. Na rozdíl od strojů Mi-17, které jsou průběžně modernizovány, se s dalším provozem vrtulníků Mi-24V/Mi-35 nepočítá. Armáda plánuje nahradit vrtulníky Mi-24/35 novými typy. Armáda požaduje, aby stroje byly dvoumotorové, dokázaly uvézt asi šest až deset lidí a zároveň mohly nést výzbroj v podobě kulometů a raket. Ministerstvo obrany zároveň chce, aby nakoupené stroje byl schopen opravovat státní podnik LOM Praha. Mezi závěrem roku 2015 a polovinou roku 2016 měla být zahájena soutěž zaměřená na náhradu 17 bitevních vrtulníků Mi-24V 12 novými víceúčelovými ozbrojenými stroji pro bojovou podporu pozemních sil. Celý článek

Sikorsky UH-60 / S-70i Black Hawk

Sikorsky UH-60 / S-70i Black Hawk 03.11.16 Vrtulník Sikorsky UH-60 Black Hawk je vojenský dvoumotorový střední víceúčelový vrtulník s klasickou koncepcí a 4-listým hlavním rotorem a 4-listým vyrovnávacím rotorem vyráběný firmou Sikorsky Aircraft. Je velmi rozšířený v armádách na světě, ve 27 státech slouží 2300 UH-60. Vyrábí se více jak 40 let a stále se vyrábí. Zúčastnil se řady ozbrojených konfliktů: Somálsko, Balkán, Haiti, Afganistán a Irák. Vrtulník Sikorsky UH-60 Black Hawk byl vyvinut na základě požadavku na nový taktický vrtulník (UTTAS) z konce 60-tých let, nahrazující UH-1 Iroquois. Celý článek

Leonardo-Finmeccanica AW139M (Military)

Leonardo-Finmeccanica AW139M (Military)02.11.16 Leonardo-Finmeccanica AW139 (dříve AgustaWestland AW139) je je střední dvoumotorový víceúčelový vrtulník. Má klasickou koncepci s pětilistým nosným rotorem a čtyřlistým vyrovnávacím rotorem. Vrtulník je nabízen v řadě specializovaných verzí: přeprava osob (VIP), SAR, námořní hlídkování, zdravotní, atd. V roce 2011 byla představena nová vojenská verze AW139M (Military), která byla posléze nabídnuta USA do programu CVLSP (Common Vertical Lift Support Program). Prvním uživatelem verze AW139M se stalo italské letectvo, které objednalo 10 kusů označených HH-139A. Vrtulníky slouží primárně k misím SAR. Celý článek

Den otevřených dveří ve Flying Academy

Den otevřených dveří ve Flying Academy01.11.16 Neváhejte a využijte poslední možnost navštívit Den otevřených dveří Flying Academy v tomto roce! Flying Academy pořádá Den otevřených dveří 5. listopadu, od 10:00 do 15:00. Pokud Vás zajímá jaké je to být součástí školy profesionálních pilotů, neváhejte a navštivte naši základnu v Brně nebo v Praze. Celý článek

Airbus Helicopters H145M (Military)

Airbus Helicopters H145M (Military)31.10.16 Vrtulník H145M je vojenská verze lehkého dvoumotorového vrtulníku, která byla vyvinuta z civilní EC145. Od svého civilního předchůdce si odnáší robusní konstrukci, finanční dostupnost a vysokou spolehlivost rodiny EC145. Další vojenská verze UH-72A Lakota je ve výzbroji U.S. Army, kde slouží již 250 ks UH-72A ze 300 objednaných UH-72A. H145M je poháněn dvěma motory Turbomeca Arriel 2E jež jsou řízeny systémem FADEC. Má zdokonalenou transmisní soustavu a do ocasní části začleněný částečně zakrytý Fenestron pro lepší řízení a kompenzaci kroutícího momentu. Celý článek

Letadla začnou dnes z pražského letiště létat podle zimního řádu

Letadla začnou dnes z pražského letiště létat podle zimního řádu30.10.16 Praha 30. října (ČTK) - Letadla na Letišti Václava Havla Praha začnou ode dneška létat podle zimního letového řádu. Pro cestující přibudou spojení do 11 nových destinací a z Prahy se tak dostanou bez přestupů do 105 míst ve 39 zemích světa. Ve srovnání s loňskem se počet přímých pravidelných linek zvýší o čtyři, uvedla mluvčí letiště Marika Janoušková. Celý článek

L-200 Morava: Nejkrásnější aerotaxi ...

L-200 Morava: Nejkrásnější aerotaxi ...29.10.16 Letoun Let L-200 Morava je československý pětimístný (1+4) celokovový dvoumotorový dolnoplošník, který sloužil při nepravidelné letecké dopravě, obchodních a služebních cestách. Sloužil v aerotaxovém oddíle Československých aerolinií jako aerotaxi, které zajišťovalo čs. podnikům a jednotlivcům lety na objednávku. Vývoj začal v Letu Kunovice (Strojírny první pětiletky) v roce 1955. Výsledkem vývoje nového aerotaxi bylo tvarově nejzajímavější ("nejkrásnější") sériově vyráběné letadlo. Na návrhu interiéru se podílel známý český průmyslový designér Otakar Diblík. Měl vytvořit interiér svým stylem podobný tehdy představenému novému služebnímu automobilu Tatra 603. Celý článek

Aero Ae-45: První československé aerotaxi ...

Aero Ae-45: První československé aerotaxi ...28.10.16 Aero Ae-45 je československý čtyřmístný celokovový dvoumotorový dolnoplošník, který sloužil při nepravidelné letecké dopravě, obchodních a služebních cestách. V padesátých letech se proslavil v mnoha zemích světa. Jako civilní dopravní letoun byl známý jako „aerotaxi“, ve velkém se vyvážel do zahraničí. V 50. letech sloužilo kolem 50 strojů Ae-45 v aerotaxovém oddíle Československých aerolinií, který zajišťoval čs. podnikům a jednotlivcům lety na objednávku. Vývoj Aera Ae-45 začal v roce 1946 a velký podíl na něm měli konstruktéři Jiři Bouzek, Ondřej Němec, Pavel Rosendorf a František Vlk. Návrh čtyřmístného celokovového dvoumotorového dolnoplošníku byl ovlivněn válečnou výrobou německého bombardéru Siebel Si-204. Celý článek

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka