Pilotní výcvik

Přivítejte jaro ve Flying Academy na Dni otevřených dveří

Přivítejte jaro ve Flying Academy na Dni otevřených dveří04.03.15 Mezinárodní výcvikové centrum Flying Academy pořádá dne 14. 3. 2015 od 10 hodin Den otevřených dveří v Brně a Praze. Jarní sezóna právě začala, a proto neváhejte a přijďte zjistit více informací o tom, jak získat letecký průkaz, abyste se mohli prohánět v oblacích a cítit nekonečnou radost z volnosti. Jakmile se stanete pilotem, nikdy už se létání nevzdáte. Celý článek

K čemu je dobrý odletový briefing a jak by měl vypadat

K čemu je dobrý odletový briefing a jak by měl vypadat01.03.15 Predeparture (odletový) briefing je dnes nedílnou součástí postupů před vzletem každého dopravního letadla, kdy si posádka zopakuje a především sjednotí činnosti během odletu. Moderní letecké školy ale zavádí odletový briefing do postupů i pro výcvik PPL. K čemu je tedy tento postup, vycházející ze součinnosti vícečlenné posádky za pravidel IFR, užitečný pro pilota sportovního letadla a jak by měl vypadat? Celý článek

Jarní školení máte možnost absolvovat v Brně a Praze ve Flying Academy

Jarní školení máte možnost absolvovat v Brně a Praze ve Flying Academy25.02.15 Letecká škola Flying Academy pořádá pravidelné Jarní školení v pobočkách v Brně a v Praze. Pražské školení bude probíhat v sobotu 14. 3. od 10:00 do 13:00 hodin. Brněnské školení se uskuteční v pátek 6. 3. od 16:00 do 19:00 hodin. Cena za toto školení činí 500 korun plus DPH. Absolvování Jarního bezpečnostního školení je povinné pro všechny piloty létající na letounech s OK registrací v České republice. Celý článek

Flying Academy pořádá pravidelné Jarní školení

Flying Academy pořádá pravidelné Jarní školení11.02.15 Letecká škola Flying Academy nabízí možnost zúčastnit se pravidelného Jarního školení. Uskuteční se v pátek 6. 3. 2015 od 16:00 do 19:00 hodin v prostorách Flying Academy na letišti v Brně Tuřanech. Předpokládaná doba trvání je 3 hodiny. Cena za toto školení činí 500 korun plus DPH. Absolvování Jarního bezpečnostního školení je povinné pro všechny piloty létající na letounech s OK registrací v České republice. Celý článek

S kyslíkem na palubě… 3. Díl - Jak na to?

S kyslíkem na palubě… 3. Díl  - Jak na to? 08.02.15 V tomto závěrečném dílu našeho miniseriálu o letech s kyslíkem na palubě se zaměříme na praktické zkušenosti z provozu výkonného letounu. Celý článek

Mažeš, mažeme, letíme… první část

Mažeš, mažeme, letíme… první část07.02.15 Motorový olej je obecné souhrnné označení pro celou skupinu minerálních olejů používaných jako maziva ve spalovacích motorech. Tyto oleje zároveň plní funkci chladiva, funkci těsnicí, čisticí a ochranu před korozí. Podle způsobu výroby je dělíme na dvě základní skupiny, na oleje ropné a syntetické, při čemž třetí skupina, tzv. oleje polosyntetické, zahrnuje oleje vzniklé smísením olejů obou předchozích skupin a představuje jistý kompromis užitných vlastností a ceny. Celý článek

S kyslíkem na palubě… 2. Díl - Hypoxie a ti další

S kyslíkem na palubě…   2. Díl  - Hypoxie a ti další 02.02.15 V tomto dílu našeho krátkého seriálu bych se rád věnoval rizikům provádění letů ve vyšších nadmořských výškách. Každý držitel PZ způsobilosti pro motorová letadla se učil v základním výcviku o vlivu nadmořské výšky na výkonnost spalovacího motoru. Tak jako nedostatek kyslíku nepříznivě ovlivňuje spalování směsi a výkon leteckého motoru. Tak ovlivňuje i lidské tělo které je v nepřetlakovém letounu vystaveno stejným atmosférickým podmínkám. Celý článek

S kyslíkem na palubě… 1. Díl - Jak to všechno začalo

S kyslíkem na palubě… 1. Díl - Jak to všechno začalo 27.01.15 O kyslíku bychom mohli s jistou dávkou nadsázky stejně jako o mnoha jiných látkách říci, že je to skvělýsluha ale zlý pán. Letouny rozšířené po letištích v dnešní době překračují svými parametry i ty nejtajnější sny bratří Wrightů o létání. V počátcích pilotovaných letů na delší vzdálenosti docházelo k mnoha překvapivým objevům jedním z nich byla Hypoxie. Celý článek

Proč je překročení maximální rychlosti letadla nebezpečné

Proč je překročení maximální rychlosti letadla nebezpečné22.01.15 Rychlost je v letectví zásadní veličina, neboť je tím, co umožňuje letadlům létat. Příliš málo rychlosti a letadlo přejde do pádu, příliš mnoho a dojde k destrukci letadla. Výcvik vybírání pádů je nedílnou součástí pilotního výcviku, let blízko maximální rychlosti je ale dosti nebezpečnou záležitostí. Právě kvůli překročení rychlostního limitu stoupání se zastavily motory letounu AirAsia, který následně spadl do moře. Celý článek

Q-Tipped vrtule jsou speciálně navrženy pro snížení hluku

Q-Tipped vrtule jsou speciálně navrženy pro snížení hluku 17.01.15 Vrtule Q-Tipped jsou speciálně designované takovým způsobem, aby redukovaly hluk. To je dosaženo díky zahnutí vrtulového listu o 90 stupňů. Jak přesně tento mechanismus funguje a jaké má výhody se dočtete v anglickém článku od instruktora létání Andrea Vignatiho. Celý článek

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka