Pilotní výcvik

Co by měl dělat VFR pilot v podmínkách IMC

Co by měl dělat VFR pilot v podmínkách IMC 12.01.15 Podmínky IMC děsí piloty VFR nejvíce hlavně pro zákeřnou a nepředvídatelnou povahu. Co by tedy měl pilot správně dělat při vstupu do IMC během VFR letu? Na tuto otázku je množství rozdílných odpovědí na základě letových podmínek, ale je zde i několik jednoduchých pravidel, díky kterým můžete bezpečně doletět do cíle. Celý článek

Užitečné výpočty z hlavy ušetří pilotům čas

Užitečné výpočty z hlavy ušetří pilotům čas09.01.15 Za letu nebývá čas, prostor, ani kapacita pro přesné navigační či výkonnostní výpočty. Lze si ale pomoci hrubými odhady, díky jednoduchým zákonitostem, které pilot může rychle udělat z hlavy a pro praktické využití jsou dostatečně přesné. Instruktor létání Ondřej Hruška v článku vysvětlí, jak si jednoduše odvodit boční složku větru, rychlost klesání a bod zahájení klesání. Celý článek

Co je to nepřekročitelná rychlost letadla a jak ohrožuje let

Co je to nepřekročitelná rychlost letadla a jak ohrožuje let 05.01.15 Například při vybírání pádu, vývrtkách nebo spirálách se může rychlost letadla přiblížit ke kritické hodnotě nepřekročitelné rychlosti letadla, k Vne. U Cessny 152 z roku výroby 1980 je Vne 149KIAS. Nepřekročitelná rychlost by neměla být nikdy překonána, protože může dojít k poškození a selhání konstrukce letadla. Jak si na dodržení správné rychlosti dát pozor a co dělat, když se pilot k Vne blíží, najdete v článku. Celý článek

Příprava před letem a briefing po něm: jak mohou studentům pomoci

Příprava před letem a briefing po něm: jak mohou studentům pomoci25.12.14 Kontrola počasí, naplánování trasy, příprava všech potřebných dokumentů a mnoho dalších úkolů. To vše je potřeba udělat během briefingu před letem. Díky těmto opatřením bude let mnohem jednodušší. Je potřeba se i zaměřit na důkladný debriefing po letu, kdy se naopak student dozví od instruktora postřehy během cesty a možnosti osobního zlepšení. "Při debriefingu se student učí svoje chyby a to, jak se jim vyhnout," popisuje v článku instruktor létání Andrea Vignati. Celý článek

ÚCL několikanásobně zdraží poplatky za zkoušky

ÚCL několikanásobně zdraží poplatky za zkoušky23.12.14 Kdo chce získat licence PPL, ATPL, CPL, IR a další, měl by si pospíšit s přihlášením ke zkouškám. Od února příštího roku totiž mají poplatky u zkoušek zdražit až několikrát. Uvedl to interní zdroj z ÚCL. Například přihlášení na zkoušku PPL zdraží na pět tisíc korun. Celý článek

Důkladná kontrola počasí je před letem velice důležitá, popisuje instruktor

Důkladná kontrola počasí je před letem velice důležitá, popisuje instruktor15.12.14 Před každým letem je potřeba provést hloubkovou kontrolu počasí. Drtivé množství nehod v aviačním světě se stává právě kvůli špatně zkontrolovaným meteorologickým podmínkám. Jak správně postupovat při kontrole a na co vše se mít na pozoru popisuje instruktor létání Riccardo Iannaccone ve svém anglickém příspěvku pro flyMag.cz. Celý článek

Jak se používá navigační počítadlo? Měříme vzdálenost, čas a palivo

Jak se používá navigační počítadlo? Měříme vzdálenost, čas a palivo10.12.14 Navigační počítadlo se snadno ovládá a nepotřebuje elektrickou energii. I když ho většina pilotů dnes nepoužívá, díky jeho nesporným výhodám se stále jedná o velice efektivní a rychlou pomůcku pro plánování i výpočty cesty během letu. V článku si přečtete, jak se s ním pracuje při měření vzdálenosti, výpočtu času na trati a spotřebovaného paliva. Celý článek

VIDEO: Jak bezpečně vzlétnout z měkké dráhy

VIDEO: Jak bezpečně vzlétnout z měkké dráhy04.12.14 Vzlet letadla z měkké dráhy může pilotům dělat občas potíže. Kola letadla se mohou začít bořit do měkkého povrchu a letadlo během rozjezdu musí překonávat větší odpor. V článku si přečtěte rady, jaký je doporučený postup vzletu v těchto podmínkách. Celý článek

Kniha Ace the Technical Pilot Interview pomůže pilotům s přípravou na pohovor

Kniha Ace the Technical Pilot Interview pomůže pilotům s přípravou na pohovor28.11.14 Letový instruktor Jan Kodad přináší další inspiraci pro piloty hledající práci. Recenzemi knih se snaží usnadnit práci těm, kteří stále hledají. Celý článek

Budoucnost letectví: Číně chybí půl milionu pilotů

Budoucnost letectví: Číně chybí půl milionu pilotů25.11.14 Čínské letectví prodělá množství změn. V příštím roce dovolí Čína létat soukromým letadlům pod 1 000 metrů bez nutného souhlasu od vojenských úřadů. Tato změna vyvolá příliv nových leteckých společností hledajících piloty. Těch je v zemi málo a přibývají pomalu. Poptávka po pilotech se bude zvyšovat i dále. Do roku 2020 by se mělo nebe otevřít pro soukromé lety až do výšky 3 000 metrů. To znamená potřebu dalších pilotů, kteří zatím nejsou. Celý článek

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka