Historie létání

Z deníku leteckého archeologa 18: GIGANT!

Z deníku leteckého archeologa 18: GIGANT!31.10.12 „V pondělí 28. května se mi do vod Středozemního moře poblíž italského ostrova Maddalena u sicilských břehů nijak zvlášť nechtělo. Byla jsem unavená z ranní náročné přípravy akce, která měla neobyčejný cíl - najít jediného dochovaného Giganta. Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 17: Mosquito!!!

Z deníku leteckého archeologa  17: Mosquito!!!23.10.12 Ve čtvrtek 27. září kolem sedmé ráno místního času se na novozélandském letišti Ardmore na okraji Aucklandu začala otevírat vrata místního dílenského hangáru firmy Avspecs. Z jeho příšeří se začaly, tlačeny desítkami mužů, pomalu vynořovat obrysy velmi elegantního dvoumotorového středoplošného stroje. Když dorazil na stojánku, vrtule levého křídelního motoru Rolls Royce Merlin sebou trhla, ozval se nepřeslechnutelný rachot legendárního motoru a z jeho výfuků se vyvalil bílý obláček. V té chvíli nejen muži v Ardmore, ale i desetitisíce leteckých srdcí u počítačů v celém světě věděly, že se jim začíná plnit ještě nedávno zdánlivě zcela nesplnitelný sen - Mosquito VIDĚTI LÉTATI! Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 16: Bejbi je modrobílé aneb Konec léta v Letňanech

Z deníku leteckého archeologa 16: Bejbi je modrobílé aneb Konec léta v Letňanech02.10.12 V sobotu patnáctého září po třinácté odpolední se nad letištěm v Praze - Leťňanech, na němž sídlí i pobočka Flying Academy, rozlehl hlasitý a „tvrdě“ znějící zvuk historického leteckého motoru Walter Mikron III o výkonu 48 kW. Nedaleko stojánky letových strojů, účastníků zdejšího pozdně letního „poletování“, se začal pomalu rozjíždět nevelký modrobíle zbarvený hornoplošník zájemcům o leteckou historii povědomých tvarů. „Bejbina!“, ozval se vedle mne udivený výkřik stojícího staršího muže, nepochybně pamětníka. Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 15: Radka je ze Schmiedebergu aneb Kovářská 2012

Z deníku leteckého archeologa 15: Radka je ze Schmiedebergu aneb Kovářská 201227.09.12 Flymag jako jediný sdělovací prostředek, přítomný na akci, přináší čtenářům zcela exkluzivní reportáž ze sobotních vzpomínkových slavností 8.září, týkajících se letecké bitvy 11.9.1944 nad Kovářskou. Článkem současně zahajujeme i volný cyklus reportáží o českých i světových leteckých muzeích. Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 14: Hawker Fury!

Z deníku leteckého archeologa 14: Hawker Fury!14.09.12 V pondělí 30.července v dopoledních hodinách se na travnaté dráze anglického letiště Goodwood u nádherně se lesknoucího malého celokovového dvouplošníku objevil pilot s nepřehlédnutelným knírkem v pilotní kombinéze, doplněné oranžovou šálou. Pozdravil se se třemi mechaniky, jejichž modré kombinézy se jasně zrcadlily v nádherně vyleštěné přední dolní části trupu a při předletové prohlídce pozorně ohmatal ocelové výztužné dráty mezi oběma křídly. Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 13: Mája létá akrobacii

Z deníku leteckého archeologa 13: Mája létá akrobacii20.08.12 Dvacátého sedmého června letošního roku na britském letišti North Weald zasvištěl československý proudový motor M-701C-500 a po betonové dráze letiště se rozjela ... “koloběžka“ ... O populární dětské vozidlo ale nešlo. Za kniply pomalu se rozjíždějícího československého cvičného letounu L-29 Delfín výrobního čísla 194555, vyrobeného mezi listopadem 1971 a lednem 1972 v Aeru Vodochody, opatřeného rudými britskými civilními registračními písmeny G-DELF, seděli zakladatel nové britské letecké skupiny Red Star Rebels Gerald Williams a Mark Southern. Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 12: Velryba opět žije!

Z deníku leteckého archeologa  12: Velryba opět žije!19.08.12 „Když jsem 21.května 1925 vystrčil hlavu z okna kajuty lodi norského námořnictva „Fram“ v zátoce u Kingsbay na norských Špicberkách, pochopil jsem ihned, že nastal určený den - den přeletu severního pólu a opětovného návratu do Kingsbay. Bylo zářivé letní počasí se slabým vánkem od fjordu - právě jak si to piloti přáli. Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 11: Anson!

Z deníku leteckého archeologa 11: Anson!13.08.12 Prvního února posledního válečného roku 1945 kolem druhé odpolední se po dráze skotského letiště Kinloss rozjel menší dvoumotorový letoun. Za kniplem Avro Ansonu Mk.I s vojenským evidenčním číslem NK945 ze stavu 45. dílenské squadrony, 45. Maintenance Unit (MU) seděl F/Lt (kapitán) Donald C. Ferguson. Jedním ze dvou pasažérů byl jeden z nejlepších československých pilotů, proslulý F/Lt Václav Jícha, mimo jiné i jeden z nejlepších zalétávačů nově vyrobených Spitfirů a v té době již držitel nejvyšších britských leteckých vyznamenání Distinghuished Flying Cross, DFC a AFC, Air Force Cross. Celý článek

FERIHEGY MEMORIAL AIR PARK BUDAPEST: vzpomínky, vzpomínky, vzpomínky…

FERIHEGY MEMORIAL AIR PARK BUDAPEST: vzpomínky, vzpomínky, vzpomínky…31.07.12 Při čekání na odlet letadla či přestup na další spoj se snaží mezinárodní letiště předhánět v nabídce aktivit, které cestujícím nabízí. Volný čas můžete využít v bezcelních obchodech či v jedné z mnoha restaurací. Některá letiště dokonce nabízejí bezplatnou prohlídku přilehlého města, různé exkurze, masáže a řadu dalších aktivit. Pokud vás cesty zavedou na mezinárodní letiště Ference Liszta v Budapešti, vřele doporučuji prohlídku nedalekého memoriál air parku. Nachází se asi pět minut chůze od terminálu 2B a pokud jste leteckými nadšenci, budete jeho malou sbírkou jistě potěšeni. Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 10: Jug, Flying Legends!

Z deníku leteckého archeologa 10: Jug, Flying Legends!26.07.12 „Při bojovém letu, při němž jsem společně s dalšími stíhači z mé mateřské 82. stíhací perutě, Fighter Squadron (FS), zajišťoval vzdušné krytí a doprovod 169 těžkých čtyřmotorových amerických bombardérů Boeing B-17 americké osmé letecké armády, jsem si v jednom okamžiku všiml jednomístného stíhacího letounu, letícího o něco níže po mé pravé ruce. Vzhledem k tomu, že z 357 Thunderboltů 78. stíhací skupiny (Fighter Group) se mnou v té chvíli po tvrdém boji s německými stíhači letěl jen 2/Lt(poručík) Donald Ludwig, zaradoval jsem se, že vidím dalšího stíhače na „Jugu“(džbánu), jak jsem pro tvar trupu říkali našemu velmi výkonnému jednomotorovému jednomístnému Republicu P-47 Thunderbolt. Celý článek

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka