Nejčtenější

Jak by se měli piloti správně stravovat?

Jak by se měli piloti správně stravovat?01.10.14 Piloti jsou často kvůli nepravidelnému biorytmu vystavováni také horším stravovacím návykům nehledě na to, že většinu času tráví v sedě. To jsou pro organismus člověka dvě velké zátěže, které moho ukončit dříve slibně začatou pilotní kariéru, ne-li přímo ohrozit lidské zdraví Celý článek

Jak se dělá PPL II.

Jak se dělá PPL II.20.05.14 Předtím, než se člověk směle vrhne do vzduchu, byť v doprovodu svého instruktora, je dobré vědět něco z teorie. Vědět, co a kde mám na přístrojové desce, jak si zkontrolovat letoun před odletem, vzít v úvahu aktuální počasí a jeho předpověď, ale také kam smím a nesmím létat Celý článek

Boeing 737? No jasně! - 2. část

Boeing 737? No jasně! - 2. část19.05.14 Další den začínáme s pozemní přípravou na mock-upu. Všichni tady to nazývají Paper-Tiger - do dnes nevím proč. Mock-up simulátor jsou 3 překližky polepené tapetou s fotkou cocpitu, po které nasucho jezdíme prstem a cvakáme vypínače. Quick Cocpit Setup na Mock-upu je za pár minut, ale v reálným simu není zezačátku vůbec Quick. Na to přijdeme samozřejmě za pár dní… Celý článek

Boeing 737? No jasně! - 1. část

Boeing 737? No jasně! - 1. část18.05.14 Jako mnoho jiných po skončeném výcviku obchodního pilota jsem jednoho dne i já stál před volbou kudy povedou moje další kroky. V kapse už žádné peníze, zato licence obchodního (CPL) pilota s přístrojovou doložkou (IR) a výcvikem na vícemotorové letouny (MEP), později dokonce doplněna výcvikem součinnosti posádky (MCC) a do světa posláno snad tisíc emailu. Celý článek

Z deníku leteckého archeologa 20: Avia 534!

Z deníku leteckého archeologa 20: Avia 534!17.05.14 Ve zcela exkluzivním článku s jubilejním číslem dnes Flymag našim čtenářům jako vůbec první z českých leteckých serverů i leteckých časopisů přináší zprávu, že na českém nebi se po mnoha desítkách let znova objevil slavný předválečný stíhací letoun Avia B- 534! Celý článek

Radionavigační prostředky v letectví 3…

Radionavigační prostředky v letectví 3…16.05.14 Instrument Landing System (ILS) je elektronický přístrojový přistávací systém. Byl vyvinut ve 40. letech dvacátého století a schválen k použití organizací ICAO v roce 1949. Používá se dodnes, prakticky beze změn. Systém poskytuje přesné informace o okamžité poloze letadla vzhledem k referenční trajektorii, vytvořené dvěma majáky pomocí směrového rádiového signálu. ILS je definován jako „přesný“ přistávací systém, jelikož obsahuje podle definice i vertikální složku navádění (GS/GP). Celý článek

Jak se při timebuildingu připravovat na IFR?

Jak se při timebuildingu připravovat na IFR?15.05.14 Jak využít drahocený čas ve vzduchu při timebuildingu? Možností je hodně, jedna z nich krom poznávání nových krajů a cestování do zahraničí je také příprava na výcvik IFR. Jak? Prvním předpokladem je začít na sebe být přísný v dodržování HDG, tratě, vylučování snosu větru, dodržování stanovené letové hladiny atd. Celý článek

Pilot vlekař

Pilot vlekař13.05.14 Kvalifikaci vlekaře si může udělat každý soukromý pilot, který splňuje následující minimální požadavky pro zahájení kurzu. Nálet aspoň 30 hodin jako PIC a 60 vzletů a přistání před dokončení kurzu. Zájemci pak musí podstoupit trénink, který se skládá z teoretické a praktické části. Celý článek

172-jkou ze Španělska do ČR, díl I.

172-jkou ze Španělska do ČR, díl I.12.05.14 Vše začalo telefonem „Ahoj, chceš přeletět téměř novou 172-jku ze Španělska? Je tam Garmin 1000-vka, ten přece dobře znáš ne? Zítra by jste letěli linkou do Barcelony.“ První co mě prolítlo hlavou, že asi nebude moc času na přípravu … ale jak rozhovor pokračoval bylo zřejmé, že ve Španělsku nějaký ten den zůstaneme než se poletí do Brna. Celou akci jsem měl spáchat s dalším kolegou – Jakubem Šrámkem, privátním pilotem z Letňan, výborným parťákem a zkušeným leteckým mechanikem, takže na to nebudu sám což je vždycky fajn. Celý článek

Legenda jménem Courchevel

Legenda jménem Courchevel11.05.14 Když se řekne Courchevel, lidé nezasaženi létaním si vybaví zřejme největší horské středisko pro lyžaře na světě. Piloti si vybaví letiště, které v Evropě nemá obdoby. Letiště, které National Geographic umístil jako sedmé nejnebezpečnější letiště na světě. Letiště, které láká snílky či dobrodruhy z celé Evropy. Jedno z posledních letišť, kde jestě hlavně záleží na schopnostech pilota. Pro některé skokanský můstek omylem označený IATA kódem za letiště. Letiště, které si zahrálo v bondovce Goldeneye. Zkrátka - legenda jménem Courchevel... Celý článek

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 

Zeptejte se odborníka

Zkušený personál jedné z největších leteckých škol Flying Academy je připraven Vám pomoci s jakýmikoli otázkami týkajícími se letectví.

Zeptejte se

Kategorie

Bezpečnost

Civilní letectví

English info

Havárie

Historie létání

Letiště

Nejčtenější

Oznámení, kurzy, školení...

Pilotní výcvik

Prodej letadel

Technologie

Video

Vojenské letectví

Zeptejte se odborníka